Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Обсъждат два варианта при полагането на тръбопровода във Варненското езеро
Автор: Пламена Николова 15:35 / 13.01.2021Коментари (3)4077
©
Два варианта за полагане на тръбопровода във Варненското езеро в частта на фарватера обсъждат специалисти – изкопна или безизкопна, съобщи на брифинг днес зам.-кметът Христо Иванов, предаде репортер на Varna24.bg.

Първият предвижда извършване на хоризонтален сондаж, за да може да бъде прокарана тръбата на съответната дълбочина през специфичния терен на дъното. Другият вариант е осигуряване на оборудване, което може да направи съответния изкоп в този терен. Христо Иванов припомни, че от септември м.г. е възстановена експлоатационната дейност на тръбопровода във Варненското езеро и отпадните води се изтласкват до пречиствателната станция за отпадни води "Варна“. Съоръжението временно бе положено на 25-30 метра западно от мястото, където трябва да бъде изкопана траншеята, заради нехарактерен геоложки състав на дъното. Това бе установено при удълбочаване на фарватера от и за сметка на  ДП "Пристанищна инфраструктура". Дейностите в района бяха временно преустановени, извършени бяха допълнителни геоложки проучвания, които приключиха в края на годината. В момента уточняваме технически варианти за финалното изпълнение на проекта, така, че тръбата да бъде поставена под дъното, на предвидената в проекта дълбочина, поясни Христо Иванов.

Съоръжението е изградено от Министерството на околната среда и водите (МОСВ) и въведено в експлоатация през 2011 г. Предназначението му е да прехвърля отпадъчните води от кварталите "Аспарухово“ и "Галата“ през Варненското езеро в канализационната система и ПСОВ-Варна. Община Варна е предала цялата документация по случая с аварията в езерото на разследващите органи, припомни още Христо Иванов.  

По повод разпространена информация за инцидент на кораб с котва през 2015 г. фактите са следните:

На 16.07.2015 г. корабът Maxal Raise, плаващ под флага на Антигуа и Барбуда, при маневра за излизане от пристанище Одесос ПМБ във Варненското езеро, получава авария в главен двигател. Той отдава аварийно котва, за да бъде спряно неконтролираното му движение в района на транспортиращия тръбопровод в езерото. При това действие котвата е закачила тръбопровода в район извън фарватера на канал 1 в северна посока, т.е. извън зоната, където по-късно става аварийно прекъсване на тръбопровода. Това става ясно от писмо от Морска администрация – Варна, изпратено до Община Варна на 17 юли 2015 г., където са посочени координати на мястото на котвата.

На 17.07.2015 г. Община Варна предявява имуществени претенции към корабопритежателя "Максал рейз“ и към корабния агент "Акватранс“ ООД, за евентуални нанесени вреди на съоръжението. Мотивите са, че ще бъдат необходими средства за отстраняване на котвата или за поправяне на евентуални вреди върху съоръжението.

На 17.07.2015 г. със заповед № В-З-100/17.07.2015 г. на Агенция "Морска администрация“ корабът е задържан.

На 21.07.2015 г. е извършен водолазен оглед,  възложен от ВиК, документиран с видеозапис. Обследван е участък от 100 метра, който е бил видима част от тръбата, около мястото, където е останала котвата. Установено е, че има надирания по тръбата, но тя е здрава и няма технически нарушения по нея. Това бе обяснено на 27 май 2020 г., по време на пресконференция край Варненското езеро, когато инж. Христо Николов, главен инженер на "Хидроремонт ИГТ“, заяви пред журналисти, че котвата е на друго място, извън фарватера и че не е причинила аварията.

На 21.07.2015 г. в Община Варна е представено писмо от "БРИТ глобал спешълити“ за разбирателство, чрез което се обезпечава отговорност за нанесени вреди. Следва издадена заповед В-З-106/21.07.2015 г. за освобождаване на кораба.

През юни 2020 г. – заради ремонта на тръбопровода, Община Варна е уведомила "БРИТ глобал спешълити“, че ще се предприеме действия по изваждане на аварийно отдадената котва и веригата. Не е получен отговор от "БРИТ глобал спешълити“.

През юли 2020г. е извършено изваждане на аварийно отдадената котва и верига, като стойността на извършените дейности е в размер на 26 928.65 лева с ДДС.

На 16.07.2020г. е представена искова молба до Окръжен съд- Варна за възстановяване на направените разходи от Община Варна, както и за  водолазните дейности - в размер на 1717.67 лв към ВиК- Варна.



Още по темата: общо новини по темата: 72
22.11.2024 »
11.11.2024 »
08.11.2024 »
05.11.2024 »
04.11.2024 »
02.11.2024 »
предишна страница [ 1/12 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 13.01.2021 г.
0
 
 
и хунтата начело с Буда самоодавиха един фотограф ! да няма следствие. Каква е разликата между лайната, намерените боклуци за ТЕЦ и заровените акумулатори. Кмета пияница, закон не го лови, но но още 2 месеца.
Aнонимен
на 13.01.2021 г.
+1
 
 
Още в средата на юли 2015 г. кметът на Варна Иван Портних е знаел, че канализационният тръбопровод, пресичащ Варненското езеро, е бил "бомба със закъснител" за околната среда. Въпреки това той не е предприел нищо, за да предотврати аварията, станала през лятото на 2019 г. След нея в езерото се изляха над 3 млн. куб. м силно токсични фекални води. За бездействието се разбира от отговорите на въпроси, изпратени от "Дневник" до Държавна агенция "Морска администрация", във връзка с инцидент отпреди 6 години. "На 16 юли 2015 г. кораб Maxal Raise при отплаване от пристанище "Одесос ПБМ" отдава аварийно котва и закача напорния тръбопровод на ВиК. Незабавно е уведомена община Варна като собственик на тръбата и на базата на предявен иск от община Варна корабът е задържан от капитана на пристанището до решаване на иска от община Варна". Според източници на "Дневник", пожелали анонимност, само няколко дни по-късно "собственикът на тръбата" - община Варна, оттегля иска си и корабът е освободен. Причината за това е станалият явен факт, че засегнатата тръба не е била положена на 3 м под дъното на езерото, както е било предвидено според струващия 5 млн. евро проект за полагането й. При евентуалното съдебно дело, което общината е трябвало да води срещу собственика на Maxal Raise, това нарушение е щяло да стане публично. Така то остава скрито до август 2019 г. Тогава друг кораб (неустановен и до този момент) окончателно прекъсва тръбата, което води и до последвалото тежко замърсяване на Варненското езеро. Дори тогава обаче кметът на града не намира за нужно да уведоми гражданите за него. То става публично известно 10 месеца по-късно - едва през април м.г., след публикации в медиите.
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Зима 2024/2025 г.
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
Риск от чума по дребните преживни животни
Отношенията София-Скопие
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Варненци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Статистика: