По думите на Сеферов ръководството на пристанището има пълното основание да очаква, че в един момент проектът ще продължи, независимо какво ще е неговото име.
"Засега нямаме развитие по въпроса с "Южен поток", но имаме действащ договор, като и двете страни по него изпълняват своите задължения. В един момент ще има някакво развитие - най-малкото ще натоварят тръбите", обясни Сеферов.
От началото на годината дейност е реализирана по друг проект за газопровод. През първото четиримесечие на годината пристанището е обработило и новопривлечен товар - 29 000 тона газопроводни тръби за Азербайджан.
Ръст от 15% на обработените товари отчитат от пристанище Варна от началото на годината, като до момента са обработени над 3,6 млн. товари. Основен дял в това количество заемат зърнените храни и товарите на девненските химически заводи. Статистиката отчита ръст от 8,9% и при другия структуроопределящ товар за пристанището - контейнерите. До момента са претоварени над 51 000 TEU (единици). С 30,50% пък повече е общият размер на реализираните приходи към края на месец април, като те надхвърлят 23 млн. лева.
"Най-доброто за нас е когато успяваме да привлечем транзитни товари, тъй като почти сме обхванали всичко по вноса и износа. Основните ни товари са зърнените и товарите на девненските заводи. Друг транзитен товар, който успяхме да привлечем, е алуминият, като правим всичко възможно да работим по всякакви нови проекти. За всички нас основна цел е да обработваме товарите колкото може по-бързо и безопасно", коментира Сеферов.
Очакваните инвестиции, които ще бъдат направени в пристанището през тази година, надхвърлят 11 млн.лв. Половината от тези пари ще са за инфраструктура, а останалото за техника и закупуването на контейнерообработваща машина.
"Предстои закупуването на нови тилови машини, съоръжения и товарачна техника, планирани са проекти за рехабилитация на настилки, ж.п. коловози, подкранови пътища, подстанции, пристанищни складови съоръжения и сгради. Освежаваме и сградата на Морска гара, като до момента пристанището е реализирало инвестиции в размер на 2 млн. лв.", каза изпълнителният директор на Порт Варна.
Предвижда се и обособяването на зона за достъп в тила на 1 и 2-ро кейово място на терминал Варна - Изток. За целта ще бъде отворена плъзгаща врата, която ще се разположи до оградата и при събития ще се отваря в зависимост от експлоатационните възможности. "Няма да е точно определена зоната, а ще е променлива. Когато има събития ще се отваря вратата, като основната наша цел е обработката на товари и пътници. При идването на круизните кораби този район трябва да е отцепен. След ремонтните дейности, които няма да окажат влияние на основната претоварна дейност и съхранение на товарите, ще се създадат условия за подобряване обслужването на очакваните круизни кораби. Рехабилитацията ще създаде много по-добри и безопасни условия за приемане на автобусите, предназначени за обслужване на круизните пътници", коментира Сеферов.
От началото на годината са били отказани 22 посещения на круизни кораби, като за сезона се очакват посещения от 11 кораба. По думите на изпълнителния директор на пристанище Варна кризата в Украйна е оказала негативно влияние върху броя на пасажерските кораби, които ще акостират във Варна.
Още по темата (277): | |