ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Официален отказ за японския заем за варненския порт | ||||||
| ||||||
Шефът на браншовата организация одобрява това решение, защото с него се прави пробив от задънената улица, в която сами сме се набутали, и вече може да се върви напред. Предишният проект за контейнерен терминал край "Максуда" се проточи, през това време ситуацията с товаропотоците много се промени, което наложи да се търси ново ефективно решение, заяви Георги Минчев. Той приветства позицията на кап. Данаил Папазов, шеф на "Пристанище Варна" АД, за дълбоководния терминал на Острова и смята, че в този случай здравият разум ще надделее. Така ще се даде възможност наистина да се привлече част от товаропотока, който отива към Констанца. Новата фериботна линия Варна - Самсун, може да тръгне до края на годината. В края на декември компанията "Руски железници" официално стартира фериботна линия Кавказ - Самсун, каза още Георги Минчев. По неговите думи корабите още не са тръгнали по линията, тъй като в порт Самсун трябва да бъдат инвестирани поне 4-5 млн. долара. Турското пристанище кандидатства за европейско финансиране по програмата за евроазиатския коридор ТРАСЕКА и чака одобрението на Брюксел, което трябва да бъде дадено тази седмица. Предстоят разговори в Москва, на които ще се обсъди възможността за затваряне на линията Варна - Кавказ - Самсун, допълни шефът на НСБС, който е и зам.-председател на на Българско-руската търговско-промишлена палата. По неговите думи руските кораби, които ще обслужват линията до Самсун, са универсални и стават за предмостовите съоръжения на варненското фериботно пристанище. Осъществяването на тази идея ще даде силен стимул за товаропотока ни, категоричен е Георги Минчев. Нови фалити преструктурират спедиторския бизнес Противоречиво започна за спедиторите 2011 г. Онези, които бяха на ръба на оцеляването в края на изминалата година, сега фалират, но на тяхно място идват нови фирми. Това заяви за в. "Черно море" Георги Минчев, председател на НСБС. По неговите думи в бранша няма вакуум - спря товаропотока към "Кремиковци", появи се друг, мястото на закъсалите фирми от бранша веднага се запълва от други участници на пазара. Като цяло автомобилният транспорт се справя по-добре с кризата и отчете 10-15% ръст (главно заради силния износ на зърно), докато железниците продължават едва да кретат. С точните обобщени данни ще разполагаме в края на март, когато всички си подаваме отчетите и балансите, каза шефът на НСБС. Между 40 и 60% се сви пазарът през 2009 г., която беше катастрофална за транспортната система, в т. ч. и за спедиторите. Въпреки постепенното възстановяване резултатите през миналата година са далече от предкризисните 2007 - 2008 г. Като обеми на превозите вероятно в обозримо бъдеще няма да върнем предишните позиции, коментира Георги Минчев. Източник: в. "Черно море" |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
Горд член на "Глас народен", начело със Светльо Хиподилски! Бивши комунисти няма! Б(*П, ГЕйРБ, ДуПеСе и Атака - в Батака! Време е за промяна!
на 08.02.2011 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Важна промяна в една от основните автобусни линии във Варна
14:03 / 12.11.2024
Адско задръстване на варненски булевард
18:46 / 12.11.2024
Ето част от плановете за 2025 година на Община Варна
16:29 / 13.11.2024
Готви се увеличение на финансовото бреме за варненци?
14:51 / 13.11.2024
Важен за Варна проект е на финалната права
12:03 / 12.11.2024
Сняг заваля на много места в страната
08:27 / 12.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета