Велоалеята ще бъде свързана с един от подходите към моста, ще минава покрай брега и ще опасва целия парк в "Аспарухово", обясни Милена Налбанчева, координатор за Варна на проекта "Мобилни инициативи за устойчиви европейски общности" (MOBISEC). Като част от проекта ще бъде положена маркировката на бъдещата велоалея, съобщава Дарик.
Жителите на "Аспарухово", "Галата" и местностите около двата квартала ще бъдат стимулирани да се придвижват на две колела по още един начин. Предвижда се на автобусите по линия №2 да бъдат монтирани багажници за велосипеди. Целта е да се избегне колоезденето по Аспаруховия мост, който е най-опасното място за велосипедистите, посочи Налбанчева.
Специалните стойки ще побират до 3-4 велосипеда и ще бъдат първите подобни у нас. Все още се уточнява къде точно по бусовете да бъдат поставени, както и дали ще се плаща допълнително за колелото. Една от автобусните фирми вече е обещала съдействие, а монтирането на велобагажниците може да се случи към края на годината.
В Морската градина също ще бъде оформено велосипедно трасе. По препоръка на местните велоклубове зона само за колоездачи ще стане най-близката до булевард "Княз Борис I" паркова алея, като за целта тя ще бъде маркирана.
Тъй като изграждането на нови велоалеи изисква повече време и средства, за да се стимулират и улесняват велосипедистите се предвижда оформянето на велотрасета и по някои от по-безопасните за движение улици. Идеята е обсъдена с общински експерти и служители на районните кметства. Предвижда се зоната за колоездачи да бъде отделена само с маркировка, а за обособяването й ще се наложи да бъдат премахнати паркираните от едната страна автомобили. "Братя Миладинови" е една от улиците, по които би било удачно да се оформят велотрасета.
Маркировката на единствената специално изградена градска велоалея от "Княз Борис I" до спирка "Нептун" ще бъде освежена, а по частта й на ул."Братя Миладинови" ще бъде поставена и нова вертикална маркировка, която да не позволява паркирането върху нея. Това също ще стане по проекта MOBISEC. Той е на стойност 390 000 евро, като половина от средствата са осигурени от Европейската комисия, а другата половина - от Община Варна. Целта е насърчаване използването на велосипеди като основно транспортно средство, като алтернатива на останалите превозни средства.