ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Ограничават "краденето" на брандове с поправка в закона | ||||||
| ||||||
Копирането на брандове ще бъде по-трудно след последните поправки в закона, които влизат в сила от 10 март, стана ясно на форум под наслов "Българските марки на Европейския пазар: законодателни промени, маркетингов и марков капитал". С измененията и допълненията по европейски тертип, приети и в нашето законодателство още през 2010-а, се въвежда т. нар. опозиционна система. Тя се състои в това, че на фирмите се дава възможността да следят дали след регистрацията на тяхната марка има и други организации, които желаят да регистрират същия или много подобен бранд като свой. Ако се усанови, че има такава организация, която иска да "открадне" вече регистрирана марка, по-ранният й притежател в законови срокове може да упражни своето право да задейства процедура по опозиция. Той трябва да внесе искане за отхвърляне молбата на следващата фирма, пожелала да регистрира бранда като свой. В Патентното ведомство вече има създаден отдел, който ще приема подобни искания и ще преценява дали те са допустими и основателни. Ако двете страни по спора могат да постигнат споразумение по въпроса самостоятелно, то се приема. Ако ли не обаче, назначените компетентни лица се произнасят с окончателно решение. По този начин на веднъж регистрираната марка се дава защита и тя не може да бъде "открадната" толкова лесно. "Всяка фирма иска нейният бранд да бъде успешен, да се търси и да има най-голям пазарен дял. На пазара обаче вече има утвърдени марки, чието име е гарант за качество и чието място е много трудно да бъде заето. Ето защо някои фирми предпочитат да копират вече разработена и успешна марка, вместо тепърва да си градят име. Чрез промените в закона това копиране вече е по-трудно", обясни инж. Снежана Любчева, лекторът на форума. Времевият толеранс от 1 г., който скоро изтича, беше даден от правителството, за да се адаптира бизнес средата към новия режим на регистрация, каза още Любчева. Той изисква стриктно наблюдаване на марковата политика на конкурентите. Така например, ако една организация иска да регистрира определена марка, тя трябва да проследи дали преди нея същият или подобен бранд вече не е бил регистриран. Едва тогава тя трябва да прецени дали все пак да подаде молба за регистрация, или да се откаже. С приемането на нужните поправки и допълнения на българския бизнес вече са създадени идентични условия с тези, които съществуват в рамките на ЕС Източник: в. "Черно море" |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Важна промяна в една от основните автобусни линии във Варна
14:03 / 12.11.2024
Адско задръстване на варненски булевард
18:46 / 12.11.2024
Ето част от плановете за 2025 година на Община Варна
16:29 / 13.11.2024
Готви се увеличение на финансовото бреме за варненци?
14:51 / 13.11.2024
Важен за Варна проект е на финалната права
12:03 / 12.11.2024
Сняг заваля на много места в страната
08:27 / 12.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: