Има и друга възможност за плащане, с която гражданите ще си спестят излишни време и нерви - по електронен път. Всъщност и по този начин не е много сигурно дали ще си ги спестят. Идва по-куриозният момент от този да има 16 гишета, а за да си платите данъка, да са ви необходими минимум 2 часа. И то само ако сте наясно какво и къде трябва да свършите. Ако трябва да минете и през "Информация" за въпроси, чакането ще се удължи двойно.
Общината предоставя половинчата онлайн услуга
Какво се случва пък, ако искате да си платите задълженията от вкъщи? За да проверите дължимата сума, системата за проверка ви иска три неща: ЕГН/Булсат/ЛНЧ; ПИН-код и номер от картинката. Първото и последното - лесно, обаче ПИН кода може да си го вземете само и единствено лично от някой от отделите дирекция "Местни данъци". Е, каква е логиката да използвате система, която уж трябва да ви улесни, а реално отново да трябва да ходите на място?
"Ето за това са тези опашки. Защото тази услуга всъщност е ненужна. Ами аз, като дойда до тук, направо ще си ги платя на касата, дали ще чакам за ПИН код или за плащане, е едно и също. Поне ще съм си свършила работата докрай", коментират възмутени варненци.
Най-недоволни от абсурдната система са гражданите, които са извън България.
"Аз съм на 3000 км и не мога да си платя задълженията в дирекцията, а не мога и онлайн. Какво излиза, че трябва да се върна до България заради един ПИН код? Каква е тая малоумщина?", недоумяват хората извън страната, и не само.