Според по-оптимистичните прогнози към края на годината се очаква съживяване на световния пазар, каза още Вълчев. Според него засега реална опасност за фалит на приватизираното миналата година дружество няма. По думите му обаче, «ако кризата продължи 5 години, нищо не се знае».
Държавата да подпомогне бранша като направи необходимите отстъпки и облекчения, призова членът на директорския борд на БМФ. Част от корабите на единствения роден корабен превозвач вече плават под малтийски флаг, призна Вълчев. Промяната се налагала заради затрудненото финансиране и липсата на разбиране от страна на държавата към проблемите на българските корабособственици.
Заради свиването на пазара бе намален престоя на моряците на борда на корабите. Плавателният състав мина на двусменен режим 4 на 4 - до 4 месеца на море и 4 месеца на сушата, припомни синдикалният лидер и член на директорския борд в БМФ.
Източник: Дарик