Този път дори ще спестим разказите за дълбоките локви с размери на малки езера, които се получават в зоната под Аспарухов мост при всеки по-сериозен дъжд. Колите направо плават в тях, при това и след края на валежите, защото водата от разбитите пътища просто няма къде да се оттече.
Поддръжката на трасетата в последните години е оставена на волята на фирмите, които все още работят на острова и просто нямат друг избор, освен сами да осигурят достъпа до базите си.
На острова има и жп линии, които не се използват от години. Ръждивите коловози и изгубилите функциите си прелези се рушат, без да личи някаква грижа за състоянието им. Една от най-впечатляващите гледки пак е свързана с железопътно трасе. На основния път на острова може да се види как под износения асфалт се показват дървените траверси на стар прелез. Старото съоръжение е било асфалтирано, очевидно преди доста години. Времето и трафикът в промишлената зона обаче буквално са протрили настилката и сега жп линията отново се показва.
Най-дълбоките дупки, които са сериозна заплаха за колите, се запълват с пясък, чакъл и изобщо с каквито инертни материали се намират подръка. Естествено, такива импровизирани кръпки не издържат кой знае колко.
Работещите на острова периодично пишат оплаквания и искания за ремонт до общината и в частност до кмета на район "Аспарухово", който отговаря за островната зона. Отговори не получават, защото местната власт винаги има по-сериозни задачи за вършене. Така островът малко по малко се превръща в нещо като "бяло петно" в картата на Варна и ярък символ на разрухата не само на икономиката й.
Източник: "Народно дело"