Това все още не са официалните данни, защото сезонът е все още в разгара си. Но по предварителните данни, с които разполага бранша може да се твърди, че сезонът е бил успешен. Туристите са в пъти повече, но отчетените приходи са значително по-малко това лято. "Това се дължи на ниските пакети, които подготвихме за сезона. Обявените цени бяха намалени до минимум и България бе една от най-евтините дестинации в европейските страни. На това се дължи ситуацията в големия брой туристи и ниските приходи. Но в условия на криза цената продава", допълни Димитров. Намаляването на цените е бил добър ход от страна на хотелиерите, защото при обратния вариант е имало вероятност в края на годината собствениците да бъдат и на загуба. Димитров коментира и посещаемостта по Южното Черноморие отчитайки, че то се посещава главно от млади туристи. За разлика от Северното Черноморие, където ходят предимно семейства. "Всички казват, че Слънчев бряг е бетонен курорт, но явно е предпочитан и търсен от младите туристи", каза още Димитров.
Относно евентуалното уеднаквяване на ДДС-то в туризма, което правителството обмисля, Димитров посочи, че становището на Браншовата организация на хотелиерите и ресторантьорите - регион Североизточна България е за единна ставка, но в порядъка на 8 % или сега съществуващата ставка. "Нека правителството направи промените, но да ги направи от следващата година, за да може при следващото предварително договаряне с туроператорите да имаме предвид новите ставки. Базата вече е продадена за следващата година и не може да коригираме цените. В Гърция например се очаква нулева ставка на ДДС-то за следващата година. Там имат и имат и 50% ставка за акциз на родните напитки, което също им дава дивидент при цената", допълни Димитров.
Източник: Агенция "Фокус"