Още през 2009 г., когато ресорен министър стана Сергей Игнатов, на среща с него е повдигнат този въпрос. Той е обещал да се работи по проблема със съдържанието на учебниците, но години по-късно нищо не е свършено, разказа Костадинов.
Той даде примери с уроци в читанките за втори и трети клас, които според него насаждат разделение у децата. И в двата учебника има разкази за празника на ромите Василица, няма обаче уроци за обичаите на други етнически групи.
"Втълпяват на децата, че у нас живеят всякакви други, но не и българи. В учебниците почти няма уроци за България, а българска история се учи само в основното училище", коментира общинският съветник. Според него създаването на учебниците не е въпрос на липса на професионализъм, а на целенасочено водена политика.
Костадин Костадинов ще поиска среща с министъра на образованието и по проблема със селските училища, които масово се затварят заради демографския срив. Според него ведомството трябва да преразгледа политиката си за създаването на така наречените защитени училища.
"Във Франция например в определени райони със застаряващо население има училища с по едно дете. Министерството на образованието трябва да предвиди законови мерки, за да се запазят училищата по селата", каза още той.