Във Варна предстои модернизиране на инфраструктурата за облекчаване на трафика и минимизиране на задръстванията по основните пътни артерии в града, посредством реализиране на проект "Пробив на бул. "Сливница" от бул. "Ян Хунияди" до бул. "Атанас Москов".
Общата дължина на новия участък от булеварда е 536 м., научи Varna24.bg.
Бул."Сливница" е разположен радиално и свързва най- източната част с най-западната точка на града.
Към момента бул."Сливница" не е изграден, единствено в конкретния участък.
Това налага движението да се осъществява по други главни улици, като заобиколен маршрут, и в натоварване на съседни кръстовища, по изчерпана от капацитет улица - "Цар Освободител" в районите "Младост" и "Вл. Варненчик".
По бул."Сливница" приблизителната пропускателна способност за една пътна лента на движение е около 700 единици/час, за две ленти това са 1400 единици и всичко това, поради липсата на директната връзка, се затруднява и отлива през една лента на бул."Цар Освободител".
Изграждането на участъка ще ликвидира този проблем и ще осигури преминаването на автомобилния поток без "задръжки".
Пресичанията на новият участък с напречните районни артерии ще се осъществява със светофарни кръстовища, съществуващото на бул."Ян Хунияди" и нова светофарна уредба на бул."Ат. Москов".
Предвижда се в новият участък, с цел повишаване безопасността на движение, артерията да се изгради с две платна, всяко с по две ленти, както и с разделителна ивица.
В голяма част съществуващия булевард е без ивица, което в годините е доказало неблагоприятното влияние и създава риск за пътнотранспортни произшествия за движещите се.
В новият участък е разположен и граничи с улицата Парк-музей "Вл. Варненчик", емблематичен за нашия град. В тази връзка с проекта и реализацията му ще се осигурят пешеходните трасета и възможностите за достъпност до тази историческа забележителност.
Ще се изгражда нов плочест водосток с два отвора при преминаването на артерията над "Балъм дере", съществуващ такъв няма. По трасето на булеварда ще се изградят също и: ново улично осветление - съвременно с LED осветители, велоалейна мрежа, пешеходни трасета. Налага се изместване на стълбове /ЖР/ на високо напрежение, тъй като през територията пресича напречно на едно място въздушна електопреносна линия.
Зоната като устройствено планиране, в която се изгражда участъка от бул."Сливница", е Паркова зона за обществено обслужване, в която се устройват търговски комплекси, атракционни обекти и др. За района има влязъл в сила Подробен устройствен план, като основната артерия, извеждаща/довеждаща движението е именно бул."Сливница". В тази връзка инвестицията в подобряване инфраструктурата на района ще укаже изключително благоприятно влияние върху бизнеса и търговията в града.
В следваш етап с изграждането на рампа за връзка на бул."Ат.Москов" с АМ "Черно море", като естествено продължение на пробива на бул."Сливница", ще бъде създадена директна връзка и дублиране на сегашния единствен маршрут за директен изход от града.
Тъй като Община Варна има намерение да изгради обект публична общинска собственост за задоволяване на общински нужди, които не могат да бъдат задоволени по друг начин, следва да изпълни процедура по принудително отчуждаване на недвижими имоти или части от имоти - собственост на физически или юридически лица, попадащи в плана за изграждане на новия обект и да обезщети собствениците като им изплати предварително равностойно парично обезщетение.
Общият брой на имотите, които предстои да бъдат отчуждени в хода на изпълнението на проекта е 12 бр. - до 12 500 кв.м. земя - разходите за придобиването на земята са в размер до 3 000 000 лв.
Стойността на проекта е 7 746 000 лв. От тях държавно финансиране в размер на 4 500 000 лв. Финансирането от Община Варна (съфинансиране) в размер до 3 246 000 лв. се предвижда за проектиране и изграждане на светофари; авторски надзор; строителен надзор; разходи за отчуждителни процедури за придобиване на земя и сгради по проекта. Общинските средства ще бъдат осигурени чрез заем.