Новата дирекция се създава по настояване на председателя Иван Луков, който предлага тя да започне работа на 1 ноември.
"Досега служителите от съществуващия отдел "Канцелария на Общинския съвет" бяха под шапката на председателя на съвета, но бяха пръснати по различни дирекции. Желанието ни е да ги съберем на едно място, за да осъществяваме по-добра комуникация", заяви Луков. Той е на мнение, че със създаването на дирекция ще се подобри координацията на съвета с общинските дирекции, предаде Дарик.
Идеята на Луков е дирекцията да се състои от 15 щатни чиновници. Девет от тях са служителите в досегашния отдел, а шест щатни бройки ще бъдат открити. "Начело ще застане директор, избран чрез конкурс", категоричен е той.
Съветниците решиха още кметовете на три варненски района - "Одесос", "Младост" и "Аспарухово", да имат по още един заместник. С днешните промени вече всички районни кметове в града ще имат по трима заместници.
"Обемът на работата ни се увеличава. Към районните администрации беше изцяло прехвърлено незаконното строителство и новият заместник ще се занимава само с това", каза пред Дарик кметът на "Младост" Христо Христов.
"Винаги сме имали нужда от допълнителни ресурси за контролна дейност, защото ние сме вторият най-голям по площ район след "Приморски". И за разлика от Петя Проданова и Неделчо Михайлов, които досега имаха по трима заместници, ние бяхме с по двама", допълни кметът на "Аспарухово" Йордан Николов.