Сред проектите, които можеха да останат замразени заради липсата на действащ генерален план, бе и контейнерният терминал в "Максуда", за който дори скоро правителството ще търси проектант и изпълнител. Вече ще могат да се обявят и концесии за зърнен терминал, такъв за опасни течни товари. На практика това, което следва, е да започне разработването на подробни устройствени планове за терените на всеки от инвестиционните обекти, поясни зам.-директорът на "Пристнищна инфраструктура". Той не пропусна да отбележи, че въпреки положителния завършек на този етап от сагата, това не означава, че тя е приключила. За всеки един от ПУП-овете също ще е необходимо да се изготви и приеме екологична оценка, поясни той.
Не е ясно все още и дали Генералният план няма да се наложи отново да бъде преработен, намекна Петър Сеферов. Заради проточилото се одобрение би трябвало да се прецени дали някои от намеренията още са актуални. Въпросът ще бъде обсъден с министрите на транспорта Петър Мутафчиев и на регионалното развитие Асен Гагаузов, уточни Сеферов. Предстои да се проучат и препоръките, които е дало екоминистерството по плана, за да се прецени как ще бъдат изпълнени.
Източник: в. "Позвънете Новини"