Обмислян е вариант през отсечката да бъдат пуснати за движение само леки коли. Вариантът обаче е отхвърлен, най-вече заради опасенията, че забраната за тежкотоварни автомобили няма да се спазва, което често се случваше и преди пътят да бъде затворен, коментира общинският специалист.
Все още не е установено откъде идва течът, заради който движението на земни маси се активизира преди няколко месеца. През последните 4 седмици, след спиране на водата в района, свлачището е мръднало с по-малко от сантиметър, отчете инж. Колев.
Наред с пропадането на тротоара от страната към морето, хлътване с около 10-15 см. е регистрирано и на две места по асфалта, но от страната към ската. Близо 20 кв.м. от настилката са потънали около вертикалната отводнителна шахта, посочи експертът по свлачищата. Утре се предвижда водата на имотите в близост да бъде пусната. Ако нивото на подпочвените води започне отново да се покачва, крановете отново ще бъдат затворени.
Миналия петък проблемният район бе посетен от министър-председателя Марин Райков. По време на визитата на служебния премиер стана ясно, че възстановяването на пътя може да бъде финансирано от фонд "Бедствия и аварии".
Вече се работи по изработката на проекта и изчисляване на стойността на ремонта. Ще се наложи на места под шосето ще бъде "инжектирано" с бетон - в участъците, където земната маса е извлечена. Операцията е специална и не е обикновено наливане на строителната смес, обясни главният общински експерт "Свлачища и укрепване на територии".
Възможно е укрепването да струва 100-200 хиляди лева, прогнозира инж. Олег Колев. Ремонтът ще обхване отсечка от пътя, дълга около 100 метра.
Източник: Дарик