Твърдението, че от улиците на Варна се вдигат само коли на пришълци от други градове и не се пипат баровски возила, не е вярно. Това коментира за
Varna24.bg инж. Младен Иванов, директор на ОП "Паркинги и Синя зона".
"Това, което е приоритет при репатрирането на един автомобил и е залегнало в инструкцията, която спазват колегите от Общинска полиция, е да се вдигне най-пречещия автомобил. Не е първи или последен, или с номер различен от Варна. Около 5000 са колите, вдигнати за миналата година от варненските улици на възлови места. Това не е толкова много.
Машините ни са две и са стари. Последния месец са работили десет дена и то единия "паяк". Защото са пределно амортизирани. Не мога да ги пусна на улицата, ако не са технически изправни. За мен сигурността на моите служители и тази на собствеността на моите съграждане е най-важното", коментира инж. Иванов.
Стана ясно, че маршрутите на "паяците" се подават от Общинска полиция и ОП "Общински паркинги и синя зона".
За старите коли по улиците на Варна инж. Иванов сподели:
"Извършват се определени стъпки, за да се установи, че автомобилът е стар. На всяка кола има знак за технически преглед. Трябва да са минали две години от датата, посочена на стикера и тогава се смята за отпадък и може да се репатрира. Преди да се репатрира се установява собствеността на автомобила. Изпращат се две писма до собственика доброволно да се яви и да си измести автомобила. И когато собственикът декларира, че ще го премести, но го мести от едната улица на другата, това не спира изпълнението на репатрирането на старата кола. Вдигнатите коли се съхраняват на паркинга за излезли от сила МПС-а.
До момента имаме рекордьори, които с години стоят там. Предстои ни да сключим договор с търговска компания, която е лицензирана, за да може тези автомобили с новите промени в Закона за движение по пътищата, служебно да ги бракуваме и след третия месец да ги прадаваме на тая фирма за разкомплектоване. Идеята ни е не ние да репатрираме старите автомобили, а тази фирма. Тя ще плати и пазенето на автомобила и репатрирането. Когато сключим договор с тази фирма моето желание е общината да не плаща нито един лев за това. Такава практика има в Русе, Бургас и Пловдив.
Ние водим преписка в момента за над 2000 стари автомобила на територията на целия град. Те пречат на другите участници в движението. Паркоместата са ограничени, особено в централната част. Има много коли, които с години престояват там. В момента имаме преписки за готови 500 автомобили, които още утре могат да се репатрират, тъй като сме извървели целия административен път. Още 170 стари коли стоят на паркинга на общинското предприятие. Има експонати с пораснала трева", коментира инж. Иванов.
Той призова варненци да бъдат по-отговорни и сами да освободят града от трошките.