Плащаме милиони левове неустойки на японците, ако не стане контейнерния терминал

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
11:44 / 01.06.2010
3291
Милиони левове неустойки ще се наложи да плати България на Японската банка за международно сътрудничество, ако се провали проектът за преместване на контейнерния терминал в „Максуда".  А по всичко личи, че мегапроектът ще бъде поредната нереализирана идея за развитието на града, и то на финалната права. Стартът трябваше да бъде още през ноември. Вече 6 месеца изглежда по въпроса почти нищо не се прави. Японците дори изпратиха делегация, за да проверят какво става в България и защо не им искаме парите - 90 милиона евро за Варна и 124 милиона за Бургас. Без преместването е ясно, че градът никога няма да се отвори към морето в района, където сега е пристанище Варна-изток. Начинание, ползата от което всички видяхме по време на регатата „Тол Шипс".

„Ако правителството прецени, че тези средства (бел.ред. - от японската банка) могат да бъдат насочени по-добре, не виждам защо да не бъдат насочени в друг регион", заяви областният управител на Варна Данчо Симеонов. Според него българо-японският проект е част от предизборното говорене и допълни, че е имало протести на еколози. Факти, които обаче никой не можа да си спомни да се случвали.

„Не сме се отказали от контейнерния терминал в „Максуда". В момента преговаряме със заемодателя част от парите за преместването да отидат за изграждане на жп инфраструктура. Целта е да има равномерно развитие на цялата транспортна инфраструктура", заяви теоретично шефът на държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура" Евгений Москов.
Според хора от морските среди, пожелали анонимност, идеята за предоговаряне на проекта изглежда абсурдна. Всички документи са подписани, не може на всеки 6 месеца да предоговаряш условията. Така никога няма да имаме реализиран голям инфраструктурен проект, заяви експерт от морските среди.

Експерти от правителството са решили, че е по-добре да бъде удвоен капацитетът на пристанище Варна-запад, което би трябвало да излезе по-евтино. Спестените пари щели да се инвестират в жп линията Варна-Русе. Според мнозина експерти тези сметки са неточни и инвестицията ще бъде приблизително същата, а и да има някакви спестени средства, те няма да стигнат за подобряване на жп връзката с Русе, която трябва да бъде ускорена и товарите да пристигат за 4-5 часа. Основен проблем остава фактът, че Варна-запад е недостъпен за кораби с по-голям тонаж.

Източник: в. "Народно дело"


Виж коментарите (0)

Още по темата (228):
20.01.2013 Хората от Евксиноград излязоха на протест заради високите данъци
03.12.2012 Възлагат изработката на 5 подробни устройствени плана във Варна
18.10.2012 Грандиозни проекти за пешеходните зони на Варна
17.10.2012 Близо 400 000 лв. дължи общината на авторския колектив на ОУП на Варна
19.09.2012 Утвърдиха трите основни зони за градско възстановяване и развитие на Варна
19.09.2012 Обсъждат трите зони за развитие на Варна
Още новини от Новини от Варна:
Ето къде във Варна утре няма да има ток
Синоптиците казаха какво ще бъде времето по морето утре
Стартира кръводарителска кампания във Варна
Бременната украинка, която бе нападната в центъра на Варна: Нищо ...
Спират движението в м-ст "Пчелина" заради довършителните работи п...
Жестоко убийство: Син уби баща си с мотика в Балчик


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).