Обвинението срещу Бейтула е за причиняване на смърт по непредпазливост при управление на МПС с превишена скорост - престъпление по член 343, ал. 1, буква "в" от Наказателния кодекс, като подсъдимият е нарушил правилата за движение по пътищата, свързани с избора на скоростта и маневрирането по пътното платно.
Бейтула беше с парична гаранция в размер на 5000 лева, временно отнето свидетелството за управление на МПС и забрана да напусна пределите на страната.
Тежкото пътно-транспортно произшествие стана на автомагистрала "Хемус" в посока Варна около 22,30 часа на 28 август 2016 г. Пострадалият НиколаТ. трябвало да достави поръчка в бизнеспарк "Варна". След доставката на стоката той се прибирал по автомагистралата със служебния автомобил "Шевролет спарк". Зад него в посока Варна в дясната лента за движение пътували други три автомобила.
Подсъдимият Бейтула И. управлявал "Фолскваген голф", който бил конструктивно изменен с цел увеличаване мощността на двигателя и поддържане на по-висока скорост от заложената от производителя. Колата му пътувала в лявата скоростна лента.
Бейтула предприел изпреварване на колоната от автомобили, пресветвал с фаровете, за да му дадат предимство, като управлявал със скорост 215 км в час при разрешена в този участък скорост от 80 км в час и пътен знак.
Така с бясна скорост Бейтула застигнал колата на пострадалия Никола. Високата скорост не му позволила да владее автомобила си и започнал да навлиза в дясната лента. Опитал да намали скоростта и успял да достигне до 145 км в час.
Ударил с предната дясна част шевролета на Никола и продължил движението си напред и вдясно. От удара успял да изблъска колата на Никола към десния банкет на пътя. Шевролетът разкъсал металната мантинела, преминал в десния ръкав на бул. "Атанас Москов", преобърнал се и паднал по таван на пътното платно.
Повиканият на място от свидетели на тежкото пътно-транспортно екип на спешната помощ констатирал смъртта на Никола. Назначената съдебномедицинска експертиза установила, че смъртта е настъпила от тежка комбинирана травма на гръден кош, корем, глава, с разкъсване на белите дробове, сърцето, черния дроб и слезката.
Не са установени наличие на алкохол или наркотици в кръвта на подсъдимия и жертвата. Назначената в хода на досъдебното производство комплексна автотехническа експертиза подробно е описала конструктивните изменения на двигателната част на летелия с висока скорост "Фолксваген голф".
Подсъдимият Бейтула е осъждан за причиняване на смърт по непредпазливост в друго ПТП, но вече е реабилитиран. Справка по делото показва, че са му налагани многократно наказания за нарушаване на правилата за движение, свързани със скоростта.
Днес делото срещу Байтула Исмаил бе отложено, тъй като все още не е готова геодезическата експертиза. Така новото заседание бе насрочено за 1 юни от 9 ч.