Концесията на подлезите бе лансирана като най-добрата възможност за стопанисване на съоръженията в условията на тежка икономическа криза. Тъй като упражняването на непрекъснат контрол върху подлезите на този етап е невъзможно, поддръжката им с рекламна или търговска цел се очертава като единственият шанс за подобряване на условията за пешеходците. Кметът Кирил Йорданов дори се похвали, че към идеята му за концесията проявяват инетерес и негови колеги от други градове на страната.
През март стана ясно, че общината планира подлезите в града да бъдат предложени в 3 пакета. В единия са включени тези по бул. "Владислав Варненчик", бул. "Сливница", бул. "Република", ул. "Младежка", бул. "Св. св. Константин и Елена" и бул. "Цал Освободител", в другия - бул. "Христо Ботев", бул. "Приморски", бул. "Княз Борис I" и пътя Варна - Златни пясъци, а в третия - бул. "Васил Левски" и бул. "Осми Приморски полк".
Както "Черно море" вече съобщи, през пролетта местният парламент даде зелена светлина за изготвянето на технически, екологичен, финансово-икономически и правен анализ за подлезите, преди да се открие процедура за отдаването им на концесия. Въпреки спешната нужда от ремонти, които да осигурят условия за нормална и безопасна експлоатация на съоръженията, съветниците прогнозираха, че концесията не би донесла икономическа изгода на нито един предприемач. Те обаче одобриха предложението за технически и икономически анализи, тъй като се очаква от тях да се придобие яснота и за състоянието на самите съоръжения.
Източник: в. "Черно море"
Още по темата (16): | |