Комисията за защита на потребителите започва масови проверки за родните хотелиери за това дали рекламите им отговарят на реално предлаганите услуги. Досега такива инспекции не са правени, защото туристическият бизнес е проверяван предимно на база разпоредбите в специализирания закон. Занапред браншът в тази си част ще се контролира от Закона за защита на потребителите, обясни главният секретар на комисията Иван Бъчваров. Той добави, че преди началото на летния туристически сезон от ведомството ще направят срещи с бранша, за да им разяснят какви са нелоялните търговски практики. Масово по родните курорти се срещали "предприемчиви" хотелиери, които обявявали екстри, с които не разполагат. Обикновено в офертите им присъстват такива атракции като казина и SPA процедури, а при проверка се оказва, че клиентите не могат да се възползват от тях, обясни Бъчваров. Той добави, че все пак най-често срещаното нарушение в тази насока е обявяването на невярна категория на обекта. Овен родните места за настаняване на проверка щели да бъдат подложени и туроператорите. При тях щяло да се сравни дали в действителност пакетите, които обявяват, съответстват на реалния продукт и услуги, които получават клиентите им. Подробно щели да се разглеждат не само предложенията за страната, но и такива за чужбина.
От комисията ще изчакат да се изясни кой ще стопанисва плажовете през тази година, за да стартират и там проверките. Оказа се, че към момента такива за качеството на предоставяните услуги не се правели. Няма определени стандарти, по които да вършим това, обясни Бъчваров. Наблягало се предимно на безопасността.
Източник: в. "Позвънете новини"