Това ще се случи след като градският транспорт стане по-бърз, по-удобен и по-изгоден за варненци.
По-бърз заради ремонтираните булеварди, по които новите автобуси няма да карат бавно заради дупките; заради разширените джобове на спирките, от които рейсовете ще се включват по-лесно в движението; заради системата, осигуряваща на автобусите предимство на кръстовищата; заради новата система за контрол, която ще получава и предава информация в реално време от и на водачите.
По-удобен заради новите климатизирани автобуси; заради новата транспортна схема с актуализирани според нуждите на гражданите линии, заради новите спирки и улеснения достъп до тях; заради електронните устройства с разписанието в реално време - на самите спирки, онлайн и на мобилни приложения.
По-изгоден заради новите линии, които ще са по-дълги и няма да се налага прекачване; заради новите смарт карти, с които ще пътуваме с намаление; заради билетите, с които ще можем да се прекачваме от рейс на рейс за определен интервал от време без да плащаме повече; заради плащането на пропътувано разстояние в извънградските зони.
Най-после градският транспорт в града ще бъде достъпен и за 18 835 хора с увреждания. Това ще стане след като бъдат реконструирани спирките и подходите към тях. Звукова сигнализация на спирките и кръстовищата, водещи към тях, а също и в автобусите ще направи възможно пътуването на хора с проблеми със зрението. За тях ще бъде положена и подходяща настилка. За хората с инвалидни колички ще има рампи в самите автобуси, на чиято височина ще бъдат и тротоарите на спирките. За целта ще бъде фиксирано мястото, на което се установява и отваря първата врата.
И не на последно място - новите автобуси, по-бързото предвижване, 20-те километра велоалеи с 50 паркинга за колелета и в резултата на всичко това - по-малкото
коли по пътните артерии в града, ще доведат до намаляване на емисиите с парникови газове (CO2) с 7 136 тона на година.