"Този проект нямаше да го има, ако още преди година не бяхме стартирали идеята за пешеходния ринг, не бяхме провели конкурса, който бе журиран от зам.-министъра на културата, ако нямахме избран победител, ако не бяхме убедили тогавашното министерство на регионалното развитие да отвори - специално за Варна, "прозореца" за достъпна градска среда! Да, имам заслуга за тези 4,5 млн. лв, за ремонт на централната пешеходна зона! Направихме всичко възможно да закупим най-качествените материали - клинкерът, който е германски, е с показатели, които са по-високи от евростандартите. Затова никога няма да се съглася тези материали да бъдат положени по некачествен начин!", каза Иван Портних.
Той бе категоричен, че плащане към изпълнителя - Обединение "Зебра трафик", няма да има, докато не се увери, че работят качествено.
"В момента сме отворили едва зона от 300 м., сами виждате колко време мина, а тя не може да бъде покрита! Наложи се лично да се намеся, за да бъдат сменени бригадите. Не ми се иска да мисля, че това е добре планиран саботаж, защото няма кой да ме убеди, че изпълнител, с претенции да реализира европейски проект, не може да направи качествено 300 метра паважна настилка", каза още кметът. "И аз имам деца, и изпълнителят има - нека не се срамуваме пред тях от направеното, защото това не остава за две години, а е минимум за 20", допълни Иван Портних.
Коментар по темата пред журналисти направи и Николай Димитров, представител на Обединение "Зебра трафик":
"Вие как разбрахте, че е лошо изпълнението? Строителството продължава! Когато приключим, правете коментарите за качеството", обърна се той към репортерите.
"Има технологическа последователност, към момента все още не е завършено, предстои валиране, ако има неравни места, те ще бъдат пренаредени. Обектът е видим и е пред очите на всички, технологията се спазва стриктно, има техническа спецификация и ние работим по нея. Аз също не съм доволен за някои от местата на полагане,нормално е и кметът да не е доволен, но когато приключи строителството ще коментираме качеството, има строителен надзор, норми, на които да отговаря, ако нещо не отговаря - ще го оправим", каза Николай Димитров.
Той допълни, че участъкът, който е нареден, е около половината от обекта. "Валирането трае около ден - ден и половина, нарочно не го правим, защото вървят хора, може би когато намалее пешеходния поток - във вечерните часове. Срокът, който сме си поставили за финал на този първи етап - е до празниците", заяви Николай Димитров.
Проектантът арх. Живко Железов съобщи, че се работи с материалите, които са заложени в проекта. "Технологията не предвижда в процеса на завършване да се върви по паветата, но за жалост това се прави. Затова призоваваме хората да избягват ремонтираните участъци преди да се трамбова. В момента не е трамбовано, очаква се да се изравни това, което е повдигнато. Това, което трябва да следим, е фугите да са максимално успоредни, да няма грапавини и да има минимално рязане на павета.
При започване на работата паветата ги цепиха, вече се режат. Там, където са рязани, фугата трябва да е минимална. По повод на различните размери на паветата в градската градина искам да уточня, че алеите са проектирани с дъговидни форми по тях. Тъй като разполагаме с материал с размери 10 на 20, всяка следваща ивица трябва да е с различна дъга на арката. За да може фугите да се застъпват по стандарт, се налага да увеличаваме размера - с рязано паве. Затова на места има рязани павета", каза арх. Железов.
Пълен запис на коментарите по темата ремонт на централна градска част може да видите във видеофайла.
Още по темата (97): | |