Мнението на варненци за ползата от тях се разделя в зависимост дали по-често вървят пеша, или се придвижват с автомобил. Ефектът обаче започва все повече да се вижда, защото без значение дали им харесва или не, все повече шофьори спират и изчакват пресичащите пешеходци. Пешеходците от своя страна пресичат на новите пътеки с повишено внимание, защото толерантността към тях далеч не е задължително качество на всеки водач, а резултатът от нейната липса може да им коства живота.
Отдавна сред варненската общественост се обсъжда, че истинското решение на проблема с пресичането на пътните артерии на града е или подобряването на състоянието на подлезите, където има такива, или изграждането на надлези. Последният тип съоръжения обаче все още остават непосилно скъпи за финансиране от общината. Ремонтът на подлезите е относително по-евтин, но досега отделените пари за тях като по традиция се насочват към "по-видими" обекти. През 2013-а например средствата за тях отидоха за изграждането на тротоарите на бул. "Вл. Варненчик", уж финансиран изцяло от държавата, както твърдят от ГЕРБ.
Източник: в. Народно дело