© Народно дело | | Повдигането на пешеходните пътеки във Варна продължава, като този път мярката за повишаване сигурността на пешеходците се прилага на бул. "Сливница". Началото на строителните работи озадачи доста варненци, които си спомниха, че цялостната му реконструкция завърши едва преди половин година. Не е много ясно защо община Варна не е поръчала изграждането на новия тип места за пресичане да бъде извършено още тогава. Сега този пропуск се наваксва, като за да се спази технологията за изграждане на повдигнатите пътеки, се изрязват части от новия асфалт.Мнението на варненци за ползата от тях се разделя в зависимост дали по-често вървят пеша, или се придвижват с автомобил. Ефектът обаче започва все повече да се вижда, защото без значение дали им харесва или не, все повече шофьори спират и изчакват пресичащите пешеходци. Пешеходците от своя страна пресичат на новите пътеки с повишено внимание, защото толерантността към тях далеч не е задължително качество на всеки водач, а резултатът от нейната липса може да им коства живота.
Отдавна сред варненската общественост се обсъжда, че истинското решение на проблема с пресичането на пътните артерии на града е или подобряването на състоянието на подлезите, където има такива, или изграждането на надлези. Последният тип съоръжения обаче все още остават непосилно скъпи за финансиране от общината. Ремонтът на подлезите е относително по-евтин, но досега отделените пари за тях като по традиция се насочват към "по-видими" обекти. През 2013-а например средствата за тях отидоха за изграждането на тротоарите на бул. "Вл. Варненчик", уж финансиран изцяло от държавата, както твърдят от ГЕРБ.
Източник: в. Народно дело |