Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Повече от половината от обажданията на 112 за 2013 г. не били в компетенциите му
Автор: Екип Varna24.bg 13:59 / 11.02.2014Коментари (1)787
© Impact Press Group
Бивши и настоящи ученици от
СОУ "Св.Климент Охридски":
виж още
Намерете бивши съученици, състуденти, колеги и стари приятели! Регистрирайте се или влезте в профила си.
Повече от половината обаждания, получени на телефон 112 през 2013 г., не са били от компетенцията на спешния номер. За миналата година от общо 5,5 млн. приети обаждания на територията на цялата страна, едва 2 млн. са били с конкретни искания от страна на гражданите. Това заяви началникът на районния център на 112 във Варна Никола Вълев.

Вълев и оператори от спешния номер, организираха среща с ученици от варненското училище "Св. Климент Охридски", на която запознаха малчуганите с услугите на 112 и случаите, в които може да ползваме единния европейски номер, предаде Дарик.

Директорът на районния център коментира, че сигналите, които се подават към 112, трябва да са насочени само към животозастрашаващи събития или случаи, в които е засегнато имущество.

"Ако ви откраднат телефона или си загубите портмонето, това не е от компетенцията на 112. Често срещано явление е да се обаждат хора, които искат справочна информация - каква е пътната обстановка в страната. Това касае други структури на държавната администрация и подобни обаждания отнемат от времето на операторите, като в същия момент съществува опасността някой, който се нуждае от спешна помощ, да не може да я получи", обясни Вълев.

Той разкри, че срещите с деца от различни възрасти в четирите области, които обслужва районния център - Варна, Шумен, Добрич и Търговище, се организират ежегодно. Идеята е самите малчугани да са наясно за какво може и не бива да се ползва спешният номер.

"Децата подават информация така, както и възрастните. Приемаме я за достоверна и я предаваме на службите за спешно реагиране - пожарна, полиция, бърза помощ. Най-често това се случва при здравословни проблеми и инциденти. Разбира се имаме случаи и на сигнали за клатещи се от вятъра ламарини или надвесен клон на дърво", допълни още директорът.

Операторите от 112 коментираха, че понякога не срещат разбирането на гражданите.

"Необходимо е да знаем какво се случва, за да можем да пренасочим сигнала към компетентните органи. В някои моменти хората са притеснени и изнервени, а така комуникацията е много трудна. За да бъде човек оператор е необходимо да притежава голяма доза търпение, защото понякога ти се крещи в слушалката", обясниха те.









Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 11.02.2014 г.
0
 
 
Налага се този телефон да се ползва !
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Декември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Коледно-новогодишни празници 2024/2025
Рокади в ДПС
Природни стихии
Зимни спортове
Издирват 13-годишно момче със Синдром на Даун в Старозагорско
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Варненци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Статистика: