Повишиха се приходите на ВиК-Варна
Приходите на "ВиК - Варна" ООД са повишени с 522 000 лв. в сравнение със същия период на 2012 г. Това каза управителят на дружеството Валентин Вълканов, който преди година пое ръководството на предприятието за втори път.
Вълканов посочи, че събираемостта от клиенти е подобрена, в резултат на което вземанията са намалели със 741 000 лв., а наличните средства в дружеството са с 3 152 000 лв. повече в сравнение с миналата година по това време.
"Доказателство, че ръководството на дружеството е ангажирано с ефективното му управление, е фактът, че към днешна дата финансовият резултат на "ВиК - Варна" ООД е положителен - в размер на 800 000 лв. Дружеството е на печалба, въпреки че се наложи разплащане на 435 000 лв. просрочени задължения за такса водоползване за 2011 г. и други отложени в предишен период задължения", допълни Валентин Вълканов.
Относно авариите, Вълканов коментира, че е наясно със състоянието на мрежата, която е силно амортизирана. "Когато поех за втори път управлението на "ВиК - Варна" ООД ясно казах, че не е възможно и не бива от мен да се очаква да спра авариите по водопроводната мрежа в града. "ВиК-Варна" ООД е експлоатационно дружество и основната му дейност е да поддържа наличната преносната и разпределителна мрежа и да отстранява авариите по нея. Промените в Закон за водите определиха като собственик на мрежата общините, чиято територия обслужваме, за да могат те да кандидатстват по оперативните програми и да печелят европейско финансиране за подмяна на старите водопроводи", коментира Валентин Вълканов.
Той допълни, че на ВиК дружествата законът е отредил поддръжката и ремонтите. "Затова нашият принос е ограничен, стараем се да отстраняваме авариите възможно най-бързо и да овладяваме положението доколкото условията го позволяват. Това не е лесно, тъй като средната възраст на водопроводната мрежа в нашата област е над 40 г. и чудеса не са възможни. Очакваме собствениците на мрежите да осигуряват необходимите финансови средства, с които поетапно да се извърши тяхното подновяване", каза още управителят на дружеството.
Във връзка с гнева на хората, който обикновено е насочен към ВиК дружествата, Вълканов коментира, че те не са длъжни да познават в детайли разпределението на собствеността и ангажиментите, кой е собственик на съоръженията и кой ги поддържа. "За хората е важно да получават качествена услуга на поносима цена. Когато един от двата елемента липсва, те недоволстват и търсят виновните", каза още Валентин Вълканов.
Източник: Радио "Фокус"