Проектът на община Варна е на стойност 110 милиона лева. Със средствата се предвижда да се изгради бърза лента за движение по трасето на автобус №148, който обхваща пътя от крайния квартал "Владиславово" през центъра на града, до спирка Почивка. Експертите дискутират дали лентата да минава по бул. "Владислав Варненчик" или по бул. "Сливница". Спори се още дали общественият транспорт да се ползва с предимство на кръстовищата, обясни Радушев. По думите му, за да се избегнат задръстванията, вероятно в определени улици, бързата лента за движение ще се ползва от всички автомобили. По проекта е предвидено още да се закупят нови автобуси, както и да се разшири тролейбусната мрежа. В градския транспорт ще бъде въведено електронно таксуване, а по спирките и вътре в рейсовете ще се изгради система, която ще подава информация за трафика и времето до всяка спирка. В рамките на проекта трябва да се изградят и велоалеи, като първоначалната идея е да се продължи сегашното трасе от от "Нептун" до "Владиславово". Чрез публично-частни партньорства ще се търсят и варианти за създаването на съоръжения, където да се отдават под наем велосипеди, поясни Радушев.
До края на юли, параметрите по проекта трябва да бъдат одобрени от Общинския съвет във Варна, а през есента ще се чака и официално одобрението на Европейската комисия, заяви Деница Николова, главен директор на главна дирекция "Програмиране на регионалното развитие". По думите й, проектът трябва да се реализират до 2015 година, а мерките заложени в него чертаят развитието на транспорта до 2020 година. Проектът ще бъде надграден през следващия програмен период на оперативната програма, обясни Николова.
По думите на Карстен Расмусен - зам.-ръководител на отдела за България към Генерална дирекция "Регионална политика" на Европейската комисия, варненският проект е съобразен със европейската практика.
Източник: dnesplus.com