© Varna24.bg | | Концесионните договори на сметопочистващите фирми да станат обществено достояние и да бъдат качени на сайта на Община Варна поискаха днес общинските съветници от ПК "Благоустройство и комунални дейност" по предложение на Радослав Коев от ПП "Отечество".Освен, че приеха актуализирания бюджет в сферата, съветниците възложиха на кмета до 1 октомври тази година да изготви анализ за необходимостта от промяна на квотите за сметосъбиране и сметоизвозване по райони. В този контекст Красимир Маринов от "Атака" попита какво налага квотата за кв. "Владиславово" да е 12%, а тази за кв. "Аспарухово" близо 15%, след като първият е близо два пъти по-голям квартал. В конкретни суми това означава, че съгласно разпределението за кв. "Владиславово" общата сума за чистота е с близо 300 000 лв. по-малка от тази за кв. "Аспарухово".
Друг проблем, който беше изтъкнат се отнася до факта, че една фирма се грижи за сметопочистване и сметоизвозване, друга за дерета и канали, трета за зелени площи и т. нат. Поради дългите процедури по конкурсите, които се обжалват от загубилите фирми се получава така, че парите на данъкоплатците се харчат неритмично и се стига до там "през есента да се събират пролетни треви" по думите на Радослав Коев. За това в края на годината решиха да внесат корекции в план-сметката за чистота за 2011 г. и да разгледат подробно концесионните договори.
От комисията стана ясно още, че заради дългата и тежка зима вместо предвидените около 2,5 млн. лв. сумата за снегопочистване е набъбнала до 4 млн. лв., в това число и за подготовката на следващата зима /200 000 лв./. От администрацията добавиха, че парите, които общината дължи на фирмите се бавят заради актуализацията на бюджета.
Източник: Днес + |