Подводната алея с бюстове на известни личности ще се намира около превърнатия в изкуствен риф аероплан, но по-близо до брега пред курорта "Св. Св.Константин и Елена". На каменистото дъно ще бъде излят специален бетон, който ще служи за фундамент на каменните бюстове, обясни Орлин Цанев. Фотографът водолаз разкри, че с помощта на местните музеи вече са набавени няколко скулптури на култови личности. Попълването на колекцията обаче продължава.
Варненската подводна алея с бюстове на известни личности обаче няма да е уникална, дори за Черно море. Край кримското село Оленевка от години съществува "Алея на вождовете". Един до друг там са Ленин, Сталин, Брежнев, Пушкин, Есенин, Чайковски и др. Повечето от потопените над 50 скулптури са неголеми гипсови бюстове, подредени на дълбочина около 13 метра, на стотина метра разстояние от брега.
Въпреки че създаването на подобна подводна атракция у нас изисква съгласуване и разрешителни от поне 4 институции, от "Блек сий дайв Одесос" са твърдо решени да разнообразят гамата на дънните атракции край Варна. Друга грандиозна идея на местното водолазно сдружение е потапяне на дъното на много по-голям и интересен обект от Татовия самолет. Става въпрос за транспортно средство, което обаче ще бъде запазено в тайна. Поне до следващата година, когато най-рано може да се случи потапянето, посочи Цанев.
Успешното спускане на дъното на бившия правителствен самолет Ту-154 влезе в историята като най-големия умишлено потопен летателен апарат в света. Аеропланът, возил навремето Тодор Живков, се намира на 22 метра дълбочина, на 700 метра навътре в морето пред курорта "Дружба", както е старото име на "Св.Св. Константин и Елена".
Вече година това е най-посещавана подводна атракция в акватория на Варна. Над 700 души са се гмурнали до самолета само миналото лято. Интересът към атракцията е много голям, като сред ентусиастите има цели семейства и дори възрастни хора.
Самолетът вече е пълен с живот и изглежда като истински подводен риф - обрасъл е с водорасли, вътре и около него е пълно с риба, похвали се Орлин Цанев. Той бе основен инициатор за потапянето, като реализацията на идеята му отне 4 години.