Днес бяха представени електрическите товарни велосипеди, които ще бъдат предоставени за временно безплатно ползване от представители на заведения и търговски обекти във Варна, предаде репортер на Varna24.bg.
Производител на велосипедите е варненска фирма, съобщи управителят на ОП “Общински паркинги и синя зона" Младен Иванов.
"Стойността на един такъв велосипед в чужбена е 4 000 евро, а тук около 4 хил. лв. Този вид превоз на стоки е най-разпространен в Дания, Холанди, Белгия, където ползването им е начин на живот и култура. При нас, предвид ограниченията на Закона за движение по пътищата, е забранено да се превозват хора по този начин, докато в другата част на Европа този вид транспорт се използват често за превоз на малки деца. Велосипедите, които представяме днес са с различна вместимост, като товароподемността им е до сто килограма. Ще може да ги използва всеки, който са зепише при нас, тестовия период е десет дни. Ще бъдат предоставени безвъзмездно на наши съграждани и фирми, които имат интерес, като след това ще могат да си закупят такива било то от чужди доставчици или от производителя, с който ние имаме договорни отношения. Ние в момента сме ги наели за определен период от време. Компанията е варненска, местни инженери по наше задание изработиха тези 6 велосипеда. Те ще могат да паркират на специални места в града", обясни Младен Иванов.
Велосипедите са осигурени по европейски проект на Община Варна "Товарно колело, променящо града" (City Changer Cargo Bike), финансиран по Програма Хоризонт 2020 на Европейската Комисия. Основаната идея е да се внедри новаторски подход при извършването на различен вид доставки на територията на града, като постепенно се наложи товарният велосипед, като основен вид превоз за извършване на услугите.
Ето и повече информация за товарните велосипеди, публикувана на сайта на фирмата-производител cargobikesvarna:
Градовете в света са изправени пред сложен набор от предизвикателства, свързани с градската мобилност, които се очаква да се влошат с увеличаването на обема на трафика, причинен от търговски услуги за доставка и частни пътувания.
“Товарно колело променящо града" (CCCB) е проект следващ добрите европейски примери, заради което популяризира ползването на товарни велосипеди в централните части на града за обществени, частни и търговски цели.
Конструирането и изработката на електрическите товарни велосипеди бяха възложени на варненски производител с цел да се стимулира местния бизнес.
“Товарно колело променящо града" (CCCB) е проект, изграден върху неограничения потенциал на товарните велосипеди, популяризирайки ползването им за публични, частни и търговски цели. С подкрепата на програмата “Хоризонт 2020", CCCB обединява 22 партньори, включващи градски ръководства, научно-изследователски институти, НПО и предприятия от цяла Европа.
Изцяло ще използват огромния потенциал на товарните велосипеди, за да постигнат по-бързо, по-рентабилно и по-мащабно внедряване на тази опция за устойчива мобилност в градските райони. По този начин ще се подобри качеството на живот на нашите градове!
Атлас Т е построен по схема “Делта" с управляемо предно колело и две задни колелета. Товарната платформа, на която може да се монтира багажен контейнер е разположена под осите на задните колела. Това води до по-ниско положение на центъра на масата и от там по-високата устойчивост при завой.
Лявото колело се задвижва непосредствено от педалите чрез основна верига, междинен вал и допълнителна верига към задно ляво колело със свободен ход. Електродвигателят е вграден в главината на задното дясно колело и подпомага велосипедиства при въртене на педалите. Има 5 степени на подпомагане, които се избират чрез бутони на дисплея монтиран на кормилото. На дисплея се показват още скоростта на движение, зарядът на работещата батерия и друга информация. Максималната скорост на ел. двигателя е 20 км/ч. Освен това двигателят може да работи в “пешеходен режим" за облекчаване на потеглянето или при движение по пешеходни пътеки и тротоари. Максималната скорост в този режим е 6 км/ч.
Атлас М е с управляемо предно колело и движещо задно колело. Между кормилната колона и предната вилка се намира товарна платформа, на която могат да се монтират открит или закрит багажен контейнер за поместване на товари или седалки с предпазни колани за превоз на деца.
Електродвигателят е монтиран в тръбата на централното движение и подпомага въртенето на педалите като прилага помощния момент непосредствено към оста на педалите. При това се постига добро адаптиране на характеристиките на двигателя с пътните условия чрез превключвателя на скорости (дерайльора на веригата и зацепването и с различните зъбни венци на задния зъбен блок).
Атлас L е с управляемо предно колело и движещо задно колело. Между кормилната колона и предната вилка се намира товарна платформа, на която могат да се монтират открит или закрит багажен контейнер за поместване на товари или седалки с предпазни колани за превоз на деца.
Електродвигателят е монтиран в тръбата на централното движение и подпомага въртенето на педалите като прилага помощния момент непосредствено към оста на педалите. При това се постига добро адаптиране на характеристиките на двигателя с пътните условия чрез превключвателя на скорости (дерайльора на веригата и зацепването и с различните зъбни венци на задния зъбен блок).