ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Представиха проекта за леко метро пред варненци | ||||||
| ||||||
По повод проекта, предварително в администрацията са постъпили 6 становища – от Летище Варна, мобилният оператор А 1, Камарата на строителите, Съюза на архитектите и Камарата на архитектите, обясни по време на общественото обсъждане зам.-кметът Христо Иванов. Разработката предвижда 7 участъка на трасето на железницата, на които е направен подробен анализ на възможностите за реализация на скоростен екологичен транспорт: 1. От Летище Варна до бул. "Христо Смирненски“ по бул. "Цар Освободител“. Дължина – 6,635 км, наземно автономно жп трасе, съгласно ОУП на Варна. Особености – слабо застроена градска част, територии за отчуждаване, пресичания с булеварди и улици. 2. От Летище Варна до Индустриална зона Варна. Дължина – 16,618 км, наземно автономно жп трасе, южно от АМ "Хемус“, съгласно ОУП на Аксаково. Особености – незастроена извънградска част, територии за отчуждаване, пресичания с пътища и улици. 3. От бул. "Христо Смирненски“ до жп гара Варна. Дължина – 4,394 км, подземно железопътно трасе. Особености – силно застроена градска част, територии за отчуждаване, пресичания с булеварди и улици. 4. От бул. "Христо Смирненски“ до КК "Златни пясъци“. Дължина – 18,019 км, наземно, автономно железопътно трасе, съгласно ОУП на Варна. Особености – смесено застрояване в градската част и незастроена извънградска част, територии за отчуждаване, пресичания на булеварди и улици. 5. Отклонение от участък 2 от общински път VAR 2021 (/I-2/-Игнатиево) през село Казашко и планиран мост над Варненското езеро, направление – с. Приселци и град Бяла. Дължина – 14,933 км, наземно, автономно жп трасе, съгласно ОУП на Варна. Особености – незастроена извънградска част, територии за отчуждаване, пресичания с пътища и улици. 6. Отклонение от бул. "Цар Освободител“ до ул. "Девня“ по бул. "Република“, дължина – 2,885 км, наземно, автономно жп трасе. Особености – слабо застроена градска част, територии за отчуждаване, пресичания с пътища и улици. 7. Отклонение от пътен възел до Летище Варна до гр. Аксаково. Дължина – 3,35 км, наземно, автономно жп трасе, съгласно ОУП на Аксаково. Особености – слабо застроена градска част, територии за отчуждаване, пресичания с пътища и улици. В предпроектното проучване са представени и общи сведения за леките градски железници в Европа и по света, за градове, които са близки по население и натовареност на транспортната система до Варна – от Германия, Белгия, Дания, Нидерландия, САЩ. Проектът е съобразен изцяло с изискванията на ЕС за нови екологични системи за транспорт в градски условия, обясниха проектантите. Основните въпроси от граждани бяха свързани с трасето на лекото метро и финансовата обосновка за изграждането му. Христо Иванов обяви, че всички мнения и предложения относно проекта ще бъдат разгледани. Предвиждат се и допълнителни срещи с Камарата на архитектите. След това ще предстоят да се възложат задания за проектиране, като през това време ще се търси финансиране, обясни още зам.-кметът. Повече подробности за проекта: https://varna.bg/bg/1460. |
Още по темата: | общо новини по темата: 8 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/2 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
Aнонимен
на 09.07.2021 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Обявяват новия партньор на Ралица Паскалева в "Игри на волята"
08:51 / 25.11.2024
Скъпите имоти във Варна: Каква е причината?
13:15 / 24.11.2024
Догодина вероятно няма да има български праскови, череши и сливи?
09:36 / 24.11.2024
Зрелищна катастрофа в Аспарухово! Кола се е обърнала по таван
10:04 / 25.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове? | ||
Много добре (501) | 15% | |
Добре, но можеше и по-добре (457) | 14% | |
Не се справи (640) | 19% | |
Пълна трагедия (1769) | 53% |