Така на предстоящата си сесия местният парламент е на път окончателно да сложи точка на спорната сделка. Решението се оказа неизбежно, след като д-р Петър Радушев, шеф на общинската дирекция "Европейски и национални оперативни програми", разясни, че покупката на "Транстриумф" ще прекрои финансовата схема на проекта за интегриран градски транспорт на обща стойност 114 млн. лв. Допълнителните анализи биха отнели поне 6 месеца, което ще изправи пред риск усвояването на безвъзмездната помощ от ЕС.
Междувременно община Варна крои планове за дълг до 8 млн. евро, с който да обезпечи финансовото си участие в мащабния европроект.
Консултантите по европроекта за интегриран градски транспорт са направили грешка. Това излезе наяве на заседание на ресорната комисия към Общинския съвет. Само преди дни експертите лансираха идеята, че в ролята на вътрешен оператор "Градски транспорт" може да поеме обслужването на автобусните линии на територията на града, а останалите да се възложат на частна фирма чрез процедура на концесия или обществена поръчка. Според съветници обаче нормативната уредба не допуска подобна подялба на общинската транспортна схема. С други думи, недопустимо е автобусът за Златни пясъци да пътува директно до курорта, без да обслужва спирките по маршрута си вътре в града, разясни общинският съветник от ГЕРБ Марио Шиваров. Становището му бе подкрепено и от Александър Димитров, началник отдел "Общинска икономика, транспорт и реклама".
Така или иначе частният превозвач "Транстриумф холдинг", който досега обслужваше градския транспорт във Варна наравно с общинското дружество, ще може да продължи да работи като подизпълнител. Съществуват различни варианти за съвместна работа, потвърди председателят на транспортната комисия Иван Луков.
Източник: в. Черно море