© Varna24.bg | | Договорът, по силата на който "Градски транспорт" трябваше да купи частния си конкурент "Транстриумф холдинг", ще бъде прекратен. Това показва равносметката от състоялото се днес заседание на транспортната комисия. При закрити врата конфиденциалният договор за сделката между превозвачите най-после видя бял свят - в отсъствието на журналисти съветниците обсъдиха параметрите на спорния контракт и се запознаха с правното становище по него.
Според юристите бордът на директорите е превишил своите правомощия, сключвайки договор с "Транстриумф" без благословията на принципала на "Градски транспорт" - Общинския съвет. На практика ОбС не е възлагал подписването на контракта, а само преговорите по него, обобщи председателят на транспортната комисия Иван Луков. Това прави договорът унищожаем, категоричен е той. Сключен без представителната власт, той не би издържал в съда, смятат още юристите.Така на предстоящата си сесия местният парламент е на път окончателно да сложи точка на спорната сделка. Решението се оказа неизбежно, след като д-р Петър Радушев, шеф на общинската дирекция "Европейски и национални оперативни програми", разясни, че покупката на "Транстриумф" ще прекрои финансовата схема на проекта за интегриран градски транспорт на обща стойност 114 млн. лв. Допълнителните анализи биха отнели поне 6 месеца, което ще изправи пред риск усвояването на безвъзмездната помощ от ЕС.
Междувременно община Варна крои планове за дълг до 8 млн. евро, с който да обезпечи финансовото си участие в мащабния европроект.
Консултантите по европроекта за интегриран градски транспорт са направили грешка. Това излезе наяве на заседание на ресорната комисия към Общинския съвет. Само преди дни експертите лансираха идеята, че в ролята на вътрешен оператор "Градски транспорт" може да поеме обслужването на автобусните линии на територията на града, а останалите да се възложат на частна фирма чрез процедура на концесия или обществена поръчка. Според съветници обаче нормативната уредба не допуска подобна подялба на общинската транспортна схема. С други думи, недопустимо е автобусът за Златни пясъци да пътува директно до курорта, без да обслужва спирките по маршрута си вътре в града, разясни общинският съветник от ГЕРБ Марио Шиваров. Становището му бе подкрепено и от Александър Димитров, началник отдел "Общинска икономика, транспорт и реклама".
Така или иначе частният превозвач "Транстриумф холдинг", който досега обслужваше градския транспорт във Варна наравно с общинското дружество, ще може да продължи да работи като подизпълнител. Съществуват различни варианти за съвместна работа, потвърди председателят на транспортната комисия Иван Луков.
Източник: в. Черно море |