В "белите" държави има гаранционни фондове с участието на държавата, които възмездяват коректните превозвачи за причинените им щети. За съжаление между 10 000 превозвачи у нас има и некоректни, смята варненския председател на транспортния съюз.
От браншовата организация отправят 10 предложения до транспортния министър, към които създадената към Министерски съвет работна експертна група би трябвало да съсредоточи своите усилия. Едно от предложенията е завишаване и стриктен контрол към пунктовете за извършване на технически прегледи на автобуси и леки коли. От НСП настояват пунктовете за технически прегледи във Варненско да бъдат намалени двойно от 30 на 15. Заради извършване на формални технически прегледи 3 от пунктовете са вече с отнети разрешителни, лицензите на други 2 пункта са в процес на отнемане, обяви Петков.
Въвеждане на пределна възраст на автобусите, обслужващи редовните линии, е другото искане, което от транспортния съюз поставят в писмото си до министъра.
Браншовиците настояват още за подобряване на подготовката и квалификацията на шофьорите, повишаване на квалификацията и изискванията към служителите на ДАИ и КАТ, актуализиране на републиканската, областните и общинските транспортни схеми, засилване на на борбата със сивия и черния сектор.
Източник: Дарик
Още по темата (8): | |