Независимо от негативната тенденция пристанище Варна бележи ръст в относителния дял, приходи, които носи в хазната на предприятието. Докато традиционно 41-42% от постъпленията са били от пристанище за обществен транспорт Варна, то до този момент техният процент е скочил на 46. По думите на Забуртов в сравнение с всички останали пристанища в страната това във Варна засега работи най-добре.
До 85% от приходите от пристанищни такси от всички терминали в местния порт се събрани от терминали Варна Запад и Варна Изток.
Останалите терминали от комплекса бележат спад, като най-силно изразен е при порта на ТЕЦ-Варна. За последния месец в пристанището не е влизал нито един кораб. От електроцентралата обясниха, че това се дължало на факта, че складовете били пълни с въглища и нямало нужда от нови доставки.
Спадът в общия размер няма да повлияе на инвестиционната програма на предприятието, увери Забуртов. Той посочи, че общата инвестиционна програма за района на Варна надхвърля 15 млн. лв. Тя ще бъде обезпечена както със собствени, така и с бюджетни средства. За всички обекти има скючени договори, по които вече се работи, добави началникът. Според програмата на "Пристанищна инфраструктура" през тази година трябва да продължи рехабилитацията на вълнолома. Вече започна и драгирането на канал 1 и 2, както и на част от акваторията на пристанищен терминал Леспорт. Предвидени са и пари за ремонт на средства за навигационно осигуряване за района на Варна, освен това се работи и по рехабилитацията на вертикалната планировка и настилките в тила на част от Варна Запад. Предстои да се обяви и процедура за избор на фирма, която да ремонтира и обнови настилките на контейнерния терминал в езерото, добави Забуртов.
Източник: в. "Позвънете новини"