© | | Отчет за дейността на администрацията на район "Приморски" за периода януари - май 2014 г.
Административно-информационната система "Имеон" показва, че от януари до юни 2014 г. в Район "Приморски" са обработени / входящи и изходящи / 12904 документа. Значителен по обем са различните видове удостоверения служебни бележки, заявления, разрешителни, искания, уведомителни писма, декларации, заповеди ..., свързани с различни аспекти на гражданското състояние - 10041 бр. Предвид характеристиката на района, / 12 селищни образувания и засилен инвеститорски интерес в сферата на строителството / документо - оборота е особено интензивен в Дирекция "Устройство на територията" /УТ/. Издадените тук специализирани документи / изработени Подробни устройствени планове / ПУП /, копия от кадастрални планове, градоустройствени разработки , удостоверения за фактически и обстоятелствени проверки по Териториално селищното устройство / ТСУ / възлизат на 1393 бр.Най-голям относителен дял от постъпилите 413 жалби и сигнали през първите 5 месеца на 2014 г. в Дирекция "Устройство на територията" имат тези, свързани със състоянието на инженерната инфраструктура - почти 60 %. Следват ги състоянието на уличното осветление - 18% и поддържането на зелената система - санитарна сеч, залесяване, косене на тревните площи. Освен на посочените писмени сигнали и жалби на служителите често се налага и бърза реакция на устна информация за възникнали проблеми / по телефона /. В такива случаи в оперативен порядък сигналът се препраща за спешното му решаване по компетентност / фирмата, която поддържа осветлението, ВиК, озеленителна фирма... /
И отново във връзка със спецификата на района особено интензивна е кореспонденцията с гражданите с Дирекция "Обществен ред и контрол" / ОРК / - за периода януари - май 2014 г. обработените документи са 1400 бр. Особена чувствителност на гражданите се забелязва по отношение на незаконното строителство. Това е и причината в Направление "Строителен контрол" / СК / да бъдат обработени 563 преписки. Други 837 документа / предписания, констативни протоколи, служебни бележки, декларации за домашни любимци... / са обработени от Направление "Екологичен контрол" / ЕК / към същата дирекция.
Друг, наложил се модел, за информация за проблемите и връзка с гражданите е системата на Aktiven.bg. Така, ако в периода август - декември 2013 г. чрез нея в Район "Приморски" са постъпили 34 сигнала и запитвания, то само за първите 5 месеца на 2014 г. сигналите са вече 113. И тук най - много са подадените сигнали, свързани с нарушения на пътните настилки - почти 40 %, следвани от липсата на осветление - 16 %, поддържане на зелените площи и състоянието на детските площадки и обществени градинки - 14%, сигнали за незаконно строителство - 8 %, неправилно паркирани и изоставени автомобили, бездомни кучета, нарушаване на обществения ред... За съжаление и чрез системата на Aktiven.bg. голяма част от постъпилите сигнали не са от правомощията и компетентността на районната администрация и последвалата кореспонденция с оторизираните органи до известна степен забавя придвижването на въпросите и тяхното решаване.
За първите 5 месеца на 2014 година кметът на Район "Приморски", Петя Проданова, е провела 17 приемни за граждани, в регламентираното за това време, всеки четвъртък от 09.00 до 12.00 часа. Те са посетени от 76 граждани, както и представители на обществени организации, които осъществяват дейност на територията на района. Най-често поставяните проблеми, почти 50%, са свързани с незаконното строителство на постройки от различен характер, огради и имоти по Параграф 4, издаване на документи за търпимост, междусъседски спорове... Друга голяма група повдигнати въпроси засягат подобряването на пътната инфраструктура, озеленяването, облагородяването на кътовете за отдих като детски площадки и спортни съоръжения. В приемните дни се търси и съдействие за настаняване в общински жилища, промени в адресната регистрация, социално подпомагане Като цяло контактите на районната администрация в лицето на кмета, Петя Проданова и специалисти от различните направления от една страна и гражданите от друга, бележат тенденция на растящ интерес. В този смисъл приемните дни за граждани се утвърждават като една добра форма за директна и обратна връзка по проблемни въпроси. Важно е да се отбележи, че паралелно с приемните с участието на кмета на района, такива по утвърден график провеждат и тримата заместник кметове и секретаря, а директорите на дирекции осъществяват ежедневен контакт с гражданите. Свои сигнали, въпроси и проблеми гражданите отправят към администрацията и чрез сайта на Район "Приморски" и фейсбук страницата като те в оперативен порядък се приемат, проверяват и решават по компетентност.
Връзката с жителите на района е особено важна за администрацията, защото тя позволява да бъде очертана по - точна картина на потребностите им. Предвид това Ръководството на район "Приморски" направи предложение на кметския екип на Община Варна и на тази основа бяха очертани няколко направления за устойчивото развитие на района. Безспорно като важен проблем за разрешаване е подобряването и доразвиването на инфраструктурата. Само от началото на годината досега са реализирани 12 обекта на обща стойност 3 486 883 лева: основните ремонти на бул. "Цар Освободител", ул. "Брегалница", пътния участък към плажа на спирка "Почивка", ул. "Тракия" в частта и от бул. "Цар Освободител" до ул. "Дойран" като тук беше подменена и канализацията; текущи ремонти и рехабилитация на уличната мрежа на повече от 2400 кв.м; ремонт на основната улица в Селищно образувание / СО / "Добрева чешма"; основен ремонт, който способства за нова организация на движението в карето на улиците. "Брегалница", "Дойран", "Илинден", "Битоля" и паркинга пред ДКЦ 4 и Спешния център; ремонт на подлези; ремонт на паметника на френските войни;текущи ремонти на площадки за игра на открито... Неизменен елемент от подобряването на средата за живеене е поддържането и разширяването на зоните на улично осветление. За първите месеци на 2014 година са вложени 73 367 лева в 5 обекта / рехабилитация и подмяна на осветителни тела и възстановяване на кабели по улиците "Райко Блъсков", "Цани Гинчев", "Сава Радулов", "Кестените"; в части от местностите "Траката","Евксиноград","Свети Никола" и в Морската градина /.
Важен аспект в модерния начин на живот е съобразяването му с екологичните норми, както и подобряването на социалните параметри. В тази посока пред завършване е разширението на базата на ОДЗ № 24 "Иглика" в кв. "Виница" с 2 нови групи, актова зала и кухненски блок като общата стойност на проектирането, изпълнението, строителния надзор и обзавеждането е 1 378 082 лв. Преди дни пък започна изграждането на нова целодневна детска градина за 6 групи на ул."Д- р Желязкова", чиято стойност е близо 2 милиона лева. Пред завършване е поредния етап от разширението на канализационната мрежа на кв."Виница". В тази посока е и спечеленото безвъзмездно финансиране в размер на 690 000 лева по проект на Предприятието за управление на дейностите по опазване на околната среда / ПУДОС /. Одобрен за финасиране е и нов проект за канализацията на "Виница - Север". Предстои проектиране и благоустрояване на 4 открити спортни и детски площадки: / бул. "Ген.Колев" 87 ; ул. "Дж.Баучер" бл. 2.; междублоково пространство на ул. "Найден Геров" № 68 - № 70; кв "Чайка" бл. 62, 63, 67 /, 3 паркинга и проектиране и изграждане на ново улично осветление на ул. "Прилеп"; СО "Манастирски рид"; Вилна зона ул."22 - ра" Евксиноград; кв."Св.Никола"; СО "Траката"; кв."Изгрев"; СО "Сотира"; СО "Акчелар". През второто полугодие предстои изпълнение на още 3 инфраструктурни обекта, свързани с асфалтиране, изграждане на тротоари и облагородяване на прилежащите терени, а именно: изграждане на вход - изход на локалните платна на бул. "Княз Борис Първи" / втори етап / ; изграждане на улиците "Бели лилии" и "Мир" / малката/, включително уличното платно и тротоарните настилки;
Управлението на Район "Приморски" е предизвикателство, не само защото това е най-големият в териториално отношение район не само във Варна, но и в страната, но и защото природните му дадености създават възможности за търсене на нови форми и решения. Опирайки се на най-доброто от наследената управленска традиция, допълвайки я с желанията и търсенията на жителите, районната администрация полага и ще полага усилия той да отговаря на най-съвременните параметри за градски живот. |