© Varna24.bg | Водим интензивни преговори пристанище Варна да обработва корабите с оборудването за изграждането на газопровода "Южен поток." Това заяви инж. Александър Станков, директор "Експлоатация" на порта, цитиран от "Стандарт". Непрекъснато сме в преговори с централата на проекта в Амстердам, обясни инж. Станков.Досега сме отговорили на над 130 въпроса. Непрекъснато ни питат нещо и постоянно идват да проверяват дали сме отговорили вярно. Очаквам до края на юни да сключим договора, за да бъдем сигурни, че през пристанище Варна ще минат машини, съоръжения и главно тръби за изграждането на "Южен поток", каза Станков. Днес ще бъде обявен търгът за изпълнители на отделните елементи по проекта.
На брега ще се изгражда цех за съединяване на тръбите, всяка от които е с дължина 12.5 метра. После със спомагателни кораби те ще се доставят до плавателния съд, който ще ги полага на дъното на морето. Очаква се 200-300 души да работят в този цех, обяснява инж. Станков.
До края на юни на пристанище Варна - запад трябва да бъдат доставени и двата нови 63-тонни крана, които вече са платени с една сериозна инвестиция от порта.
Общо 3.854 млн. тона товари са минали през пристанище Варна от началото на годината досега. Това са традиционните зърно, контейнери, химическата продукция на заводите в Девня и суровините и въглищата за тях. Внос на перки за ветрогенератори тази година няма, какъвто бум имаше в предходните години, коментира инж. Станков. Кризата оказа влияние дори и на туристическия бранш. Няма ги вече американските пенсионери, които бяха най-активните в круизните разходки по света. Лайнерите, които тази година ще акостират на Морска гара, са два пъти по-малко от миналата.
Варна няма да се отваря към морето за сметка на пристанището си, категоричен е Станков.
Той припомни визитата на служебния премиер Марин Райков, който дойде във Варна, за да присъства на премахването на оградата на порта и началото на разчистването за изграждане на атракционна зона на кея. Не това е начинът, първо трябва да се построят новите мощности в канала, да се премести дейността на терминал "Изток" и едва след това да отваряме града към морето, категоричен е експертът. Иначе какво ще гледат хората - прах от товаренето на зърно?
Някои навярно си фантазират, че това е проста работа - ще набутаме пристанището в кьошето, а тук ще направим кебапчийници и магазини, но аз така не го разбирам така, ядосва се той. Затова първо трябва да се намери място къде да бъде преместен терминалът. Станков не скри задоволството си, че най-после морски експерт като доскорошния му шеф кап. Данаил Папазов е министър на транспорта, което е гаранция, че няма да се допускат безобразия с най-големия български порт.
Източник: Maritime.bg |