© Varna24.bg | | Пълен контрол върху Фериботния комплекс ще получи Държавното предприятие "Пристанищна инфраструктура". Съгласно Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата държавните портове са в актива на предприятието. Към момента обаче голяма част от инфраструктурата на комплекса е била отговорност на различни ведомства. Съществува решение на правителството от преди повече от 2 години, с което се постановява промяна в съществуващото положиние, за да се спази законът, посочи за "Позвънете Новини" началникът на териториалното поделение на ДП "Пристанищна инфраструктура" Веселин Калпакчиев. В постановлението обаче заради техническо недоразумение било записано, че единствено активите на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ ) трябва да бъдат дарени. Оказало се обаче, че две мостови съоръжения са зачислени в актива на "БДЖ- Товарни превози" ЕООД. Активите от НКЖИ са прехвърлени на "Пристанищна инфраструктура" през миналата година. Неизяснен остава статутът само на двата подемно-преходни моста. Очаквам на предстоящото си заседание Министерски съвет да изчисти и този въпрос, уточни Калпакчиев.Това решение е необходима стъпка от действията, които следва да бъдат предприети във връзка с предстоящото пускане в експлоатация на пряката международна фериботна линия Варна - Кавказ, посочват от министерството на транспорта.
Очаква се тя да стартира на 3 март. Заради неизяснения статут на двете съоръжения обаче към момента няма действащ договор с оператор на комплекса. Едва след като придобием пълна собственост върху пристанището можем да сключим и договор за оперирането му, обясни Веселин Калпакчиев. Заради липсата на договор обаче от местното подразделение на "БДЖ - Товарни превози" се отказали да стопанисват железопътните линии. Това положение продължавало вече близо половин година, посочи Калпакчиев. Сега, макар и формално, ще се урегулират взаимоотношенията между институциите, добави той.
В първия курс по фериботната линия трябва да бъдат превозени 40 вагона с базови масла от Русия за "Приста ойл". Съгласно подписаното споразумение в края на миналата година между Открито акционерно дружество „Руски железници", „Български държавни железници" ЕАД и корабособственика „Аншип" по линията ще бъдат превозвани само руски частни вагони. Срокът му е до края на тази година.
Източник: в. "Позвънете новини" |