Това решение е необходима стъпка от действията, които следва да бъдат предприети във връзка с предстоящото пускане в експлоатация на пряката международна фериботна линия Варна - Кавказ, посочват от министерството на транспорта.
Очаква се тя да стартира на 3 март. Заради неизяснения статут на двете съоръжения обаче към момента няма действащ договор с оператор на комплекса. Едва след като придобием пълна собственост върху пристанището можем да сключим и договор за оперирането му, обясни Веселин Калпакчиев. Заради липсата на договор обаче от местното подразделение на "БДЖ - Товарни превози" се отказали да стопанисват железопътните линии. Това положение продължавало вече близо половин година, посочи Калпакчиев. Сега, макар и формално, ще се урегулират взаимоотношенията между институциите, добави той.
В първия курс по фериботната линия трябва да бъдат превозени 40 вагона с базови масла от Русия за "Приста ойл". Съгласно подписаното споразумение в края на миналата година между Открито акционерно дружество „Руски железници", „Български държавни железници" ЕАД и корабособственика „Аншип" по линията ще бъдат превозвани само руски частни вагони. Срокът му е до края на тази година.
Източник: в. "Позвънете новини"