© Varna24.bg | | Служителите в комплекса Златни пясъци трябва да ползват графиците, достатъчно на често са, а не да идват на работа с личните си автомобили. Това коментира вчера по повод задръстванията в Златни пясъци прокуристът на „Паркстрой Златни пясъци" Стелиян Севастиянов, който е и общински съветник от ДСБ. Според него, ако има такава практика, в комплекса няма да има липса на паркоместа. За да реши проблема, управата на курорта от години ползва „паяк". С него разчиства колите от задръстените алеи.Преди време изпълнителният директор на „Златни пясъци" АД Ивайло Чеварганов коментира пред „Позвънете", че воплите срещу техническото средство се надигат предимно от работещите в комплекса, които искат да спират колите си по алеите.
„Паякът" на Златни шета правомерно, посочиха от ръководството на „Златни пясъци" АД. Транспортата схема на комплекса е одобрена от общината още през декември миналата година, посочи Чеварганов. За да бъде пуснато техническото средство в употреба е необходимо да има одобрена транспортна схема. Че тя е приета, работеща и актуална потвърди и Севастиянов. Той уточни, че миналата седмица на Експертен съвет по инженерна инфраструктура са гледани някои допълнения към вече приетата схема. Те са били свързани предимно с паркирането в алеи, определени за еднопосочни.
Много от посетителите на комплекса вече недоволстват срещу нововъведената организация на движението. Така не можели да се минават от единия край до другия и да се върнат, без да излизат от курорта. Според съветника от ДСБ схемата за комплекса, заради начина, по който той е замислен, няма как да е и удобна и да пасва на територията му.
Транспортният план на Златни пясъци е приблизително същият, както първоначално приетия преди 6 г. „Само е малко актуализиран", посочи прокуристът. Севастиянов обясни още, че всяка транспортна схема има срок на действие 5 г. След това тя трябва да бъде актуализирана и наново одобрена. За разлика от Златни пясъци, Варна няма транспортна схема
В последните години местните управници са пропускали да я актуализират. Ето защо действащият в момента в града план е невалиден. Още преди 2 години администрацията на града заговори за изработването на нов транспортен мастърплан, финансиран от местната хазна. Скоро след това обаче се разбра, че вместо общински средства за целта могат да се ползват европари. В началото на тази година министерство на регионалното развитие и благоустройството обяви обществена поръчка за избор на фирма, която да подготви документацията за кандидатстване за средствата в Брюксел. Заради проблеми в процедурата обаче тя беше прекратена и транспортният мастърплан отново е на кота нула.
Източник: в. "Позвънете новини" |