© | | Търговец успял да пробута на младо семейство гарнитура, тапициран с изкуствена кожа за такава от естествена. Вместо обещаното дълголетие на покритието обаче, то започнало да се цепи и люспи след не повече от година експлоатация. Меката мебел била купена от мебелна къща във Варна. Когато проучвали пазара собствениците на гарнитурата били убеждавани от търговеца, че тя е изработена от естествена кожа по италиански модел. Семейството харесало модела, а исканата цена от 2260 лева им се видяла приемлива на този етап.
След време обаче се оказало, че мебелта има доста недостатъци.
Най-голямото разминаване било, че вместо обещаната им естествена кожа, тапицерията е от изкуствена.
За по-малко от година ползване тя се напукала и започнала да се люпи на парченца, които наподобявали по структура и състав изкуствената кожа. На местата, на които се седи по-често, дори се появили цели прорези. За да се уверят в съмненията си, че кожата е менте, хората се обърнали към специалист, който се занимава точно с тапицерия на мебели. Като посетил на място жилището им и видял гарнитурата, той категорично заявил, че кожата не е естествена. Освен това той обяснил на злощастните собственици, че ако продавачът твърди противното, той е трябвало да им предостави сертификат за качество. Единственият документ, с който хората разполагали обаче бил касовата бележка от покупката.
След този разговор семейството отишло в магазина, за да предяви рекламация за настъпилите несъответствия с договора за покупко-продажба. Освен това хората поискали да видят и сертификат за качеството, от който да се убедят, че продадената им холова гарнитура е изработена от естествена кожа, както се твърди. Семейството разговаряло и с управителя на магазина, като изложило обстоятелствата по съществуващия проблем, представило и снимков материал, който удостоверява актуалното състояние на гарнитурата след двугодишно ползване. Хората настояли рекламацията им, заедно с приложените снимки да бъдат заведени надлежно в регистъра за рекламации. Въпреки че това се случило, управителката им обяснила, че не може да им предложи друго, освен да претапицират гарнитурата със същата кожа. От магазина записали всички координати на клиентите си, за да могат да осъществят обратна връзка, но повече от месец никой не им позвънил. Потребителите сами направили опит да се свържат с управителката, но винаги се случвало така, че тя отсъства. Тогава се наложило хората да пишат жалба до Комисията за защита на потребителите. Едва след намесата на инспекторите, случаят бил разрешен и е договорена смяната на проблемната гарнитура с нова.
Източник: в. "Позвънете" |