ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Проектантът на новия булевард: "Левски" ще реши проблема със задръстванията и наводненията във Варна | ||||||
| ||||||
Ето коментара на инж. Иванов дни преди пускането на дългоочакваната пътна артерия: "Булевардът е вече към своя край, има още неща, които трябва да се доизкусурят, но вече виждам това, което е заложено като идея в проекта. А тя беше да има една основна артерия, която да пресича града от юг на север. Защото във Варна това е най-трудната комуникация, това се вижда от движението по основните булеварди. Като следим движението в града по бул. "Владислав", "Сливница" и "Цар Освободител" в посока море, вътрешността на града и обратно, те са с добра пропускателна способност. Най-големите задръствания се образуват, когато движението трябва да поеме в посока север. Това се забелязва на всички светофарнорегулирани кръстовища по тези булеварди. Очакваме булевард "Левски“ да се яви една голяма алтернатива за всички тези водачи на МПС, които търсят тази посока. Такива проекти се изпълняват в момента в София и там по същия начин се получават задръствания. Затова на много кръстовища са избрали отделни пътни връзки на едно ниво. Такъв цялостен булевард обаче с дължина над 3 километра няма изграждан в България или поне аз не знам. По време на строителството и преди да започне то, имаше един изготвен проект от 2009 г.. Когато започнахме да говорим за реализацията му се оказа, че всички съоръжения, които са предвидени трябва да се преработват, защото не отговарят на новите европейски норми за строителство. Когато започнахме да гледаме по какъв начин ще се реализира самото строителство, тогава се оказа, че сменихме и идеята за местата на пресичане на основните булеварди. В стария проект беше предвидено да се изгради едно съоръжение, което да бъде светофарнорегулирано и вливането в булеварда да става посредством светофари. След като разгледахме тази алтернатива, по наше настояване и след обсъждане с експертите на общината, беше приета идеята, че много по-удачно е по време на строителството да не се затварят булевардите, а да изградим съоръжения от двете страни на съществуващото трасе, през което да премине кръгово кръстовище. След като приехме тази концепция се наложи промяна на пътния проект в тези участъци на главните булеварди", обясни инж. Иванов. По повод на тиражираните идеи за покрит булевард по примера на някои градове по света, инж. Иванов заяви: "Голямото предизвикателство на този булевард, е че по средата му тече Франга дере. Една такава комуникация, при която би следвало веднъж на 1000 години да дойде много вода, с което сме се съобразили, би затруднило много неща. Представяте ли си един тунел, дълъг 3 километра, на който да има само изходи на някой от булевардите? Това би затруднило много движението. Смятам, че така както го направихме, открит, този булевард ще бъде светъл в по-голямата част на деня. Движението в града е предимно в светлата част на деня. Едва ли шофьорите биха желали да карат при изкуствено осветление. Смятам, че това, което в момента се постигна е много значително." По повод коментарите, че изграждането на новия булевард доста се е проточило във времето експертът каза: "Най-големият проблем при строителството на булеварда беше, че подземният кадастър, който ни предоставиха в началото на строителството, беше много стар и неточен. При започване на работа, това, което никой от варненци не видя, е че имаше много комуникации, които се наложи да бъдат реконструирани. Съответно кабели високо напрежение, които захранват цели квартали, те минаваха през дерето, съответно водопроводи, битова и дъждовна канализация...Всички изникваха като напълно неизвестни за подземния кадастър. При тяхното достигане и късане по време на работа се налагаше строителството да спира." Относно притесненията на варненци, че булеварда ще потъне във вода при първият обилен дъжд проектантът коментира: "При първия дъжд булевардът не би се превърнал в река, защото по средата му има оставено достатъчно място, в което да се събере всичката вода, която ще дойде в това дере. Всичко това е изчислено от специалисти на базата на прогнози с коефициент на сигурност за 1000 години. Не изключваме, че е възможно по-мащабно природно бедствие да ни връхлети. В такъв случай ще спомогне това, че водата няма да нанесе другаде поразия, а ще изтече. Защото булевардът като цяло е с наклон от РЗИ-Варна до своята най-долна точка, варненското езеро. Така че няма да се събере вода и да стане езеро. Това, което се случваше по време на строителството, когато се образуваха тези огромни басейни, беше защото се постарахме да не спираме движението по основните булеварди. Докато се строяха съоръженията и бяха затворени старите, които бяха на много по-висока кота от това, което е новото корито на дерето, се получаваше задържането на водата по време на строителството. Котата на новото дере, което е направено от край до край, е от 8 до 12 метра под нивото, на което е вървяло старото дере." Притесненията на живеещите по протежението на булеварда, че са им отнети паркоместата инж. Иванов заяви: "Мога да кажа, че булевардът не е "изял“ нито едно паркомясто . Единствено на един паркинг, който беше направен пред един блок, но това е правено през 80-те години, преди регулацията, предвидена за бул. "Левски“. Имам предвид пред блока на ул. "Струга“. Искам да кажа още нещо важно за булеварда. Нашата преценка на проектантите, е че тези кръгови кръстовища, които имат по общо мнение и по световни анализи, около 40% по-висока пропускателна способност от светофарнорегулираните кръстовища. Смятаме, че това значително ще облекчи трафика в гр. Варна. Все още не отворен булеварда, но кръговите кръстовища функционират на нивото на старите булеварди и те се запушват не от движението в кръговите кръстовища, а от прилежащите близки светофарнорегулирани кръстовища. Това нещо ще се избегне, когато бъде пуснат в пълния му обем новия булевард. Благодарим на Община Варна, че ни гласува това доверие да направим този проект, с който наистина един проектант може само да се гордее", завърши инж. Недялко Иванов. |
Още по темата: | общо новини по темата: 179 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/30 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятелиПокажи и всички отговори
Aнонимен
на 21.04.2019 г.
0
на 18.04.2019 г.
0
Aнонимен
на 18.04.2019 г.
+1
Aнонимен
на 18.04.2019 г.
-3
Aнонимен
на 18.04.2019 г.
-2
Aнонимен
на 18.04.2019 г.
-1
Aнонимен
на 18.04.2019 г.
0
Aнонимен
на 18.04.2019 г.
+1
Aнонимен
на 18.04.2019 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Обявяват новия партньор на Ралица Паскалева в "Игри на волята"
08:51 / 25.11.2024
Вдигат цената на водата във Варна от 1 януари 2025 г.
11:27 / 26.11.2024
Meteo Balkans пусна пълна прогноза за времето за декември, снегът идва!
18:50 / 25.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета