Не била много ясна идеята на Министерството на регионалното развитие и благоустройството защо ще се търсят концесионери, след като могат да се привличат европейски средства за реконструкцията на мрежата. Още повече, че сега провежданата реформа в сектора предвижда собствеността да се прехвърли на общините именно, за да се печелят европроекти. Вълканов припомни, че само по ИСПА община Варна успя да усвои 25 млн. евро. С тези средства се ремонтира мястото с най-много загуби - район „Аспарухово". Там от 160 л/сек успяхме да намалим загубите по мрежата на 10 л/сек, уточни ексшефът на ВиК Варна. Той добави, че всички тръби във Варна не могат и няма как да се подменят, но трябва да се направи анализ къде това е най-наложително. В момента по трасето се губела около 55-60 % от водата.
Според Вълканов, ако се отиде на концесиониране, мрежата трябва да се отдаде на сега съществуващите ВиК дружества, а не на чужди фирми. Те имали интерес да сложат ръка само върху печалившите ВиК-ата във Варна, Бургас и Пловдив. Западни компании отдавна се натискали да вземат местното дружество. Според него, ако се стигне до сделка, вероятно това ще е отличителната за това правителство.
Източник: в. "Позвънете новини"