ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Промяна за 16 милиона: Рибарското пристанище в Карантината става неузнаваемо | ||||||
| ||||||
Станаха ясни подробностите около изграждането на новото рибарско пристанище Карантината в "Аспарухово", предаде репортер на Varna24.bg. След днешното заседанието на Общинския съвет във Варна, Община Варна ще сключи договор с държавата за учредяване безвъзмездно право на строеж. Ето какво обясни за проекта днес главният архитект на общината Виктор Бузев: "Община Варна разработи съвместно с БАН проект за модернизация на рибарското пристанище Карантината, с което смятаме да кандидатстваме за финансиране по програма "Рибарство и аквакултури", като изготвения проект първо беше комплексен с част "Градоустройство" и част "Инвестиционен проект". По време на одобряване на процедурата от МРРБ решиха да разбият проекта на две части. Издадено е разрешение за строеж и сме на финалната права да кандидатстваме и да получим финансиране. Извършени са изследвания на вълновото натоварване, изследвания на всички рибарски пристанища, които са модернизирани в последните години в България и смятам, че пристанището, което се предлага като проект, е оптимално за възможностите на територията. Определено е първа и много важна стъпка, но не достатъчна, за обхващане на целия тоя сектор, който създава поминъкът на много семейства на територията на общината. Проектът включва изграждането на защитно съоръжение, което е с вълнобойна стена. Намира се на източния край на Аспарухов парк преди поделението "Карантината" на източния край на рибарското селище. Това е най-древното рибарско пристанище във варненския залив. Мястото сме го избрали след обхождане на цялото крайбрежие. Като достъпност и защита на нос Галата и преобладаващите ветрове, определихме локацията му. Това, което сме имали предвид при изчисленията, е дали изграждането на таксова съоръжение ще засегне пясъчната коса на аспарухов плаж. Проучванията показват, че напротив, ще се задържи пясъка и по никакъв начин няма да въздейства върху ивицата. Съдовете, които ще влизат в пристанището са рибарски лодки с малки габарити. В тила ще има сграда, където ще се посреща улова с необходимата технология-ледогенератори, складови площи, инвентар и оборудване на рибарите, място за регистрация на улова, кантари, място за управление на пристанището, където ще има представители на "Рибарство и аквакултури" и администрация. Има малка работилница за ремонт на лодките в най-западната част на сградата. Ще има място за рибарите, ще има указателно табло кои риби са разрешени за улов. Сградата е оразмерена със стълбища и асансьорни клетки. В южната част на сградата откъм сушата ще се осъществява достъпа на хора в неравностойно положение. Ще има място за подемни машини и автокранове, както и за малка цистерна, която да зарежда лодките. Преценихме с колеги от РИОСВ , че не е уместно да се правят резервоари с гориво на морския бряг. Ще има специално място за вкарване и изкарване на лодките, които ще се довеждат с колесар. Самата форма на вълнобоя е направен с място за пешеходци и свободен достъп до пристанището. Под самата стена ще може да се сепарират отделни клетки и всеки един от рибарите да си има участък, в който да съхранява атрибутите си. Алеите на Аспарухов парк ще завършат с панорамния мостик. Покрива на сградата ще има атрактивен елемент с амфитеатрално разположение, за да може да бъде място за почивка, съзерцание и контакт с морето. Ще има достатъчно паркоместа за работещите служители на пристанището. Ще има и места за посетителите.", допълни арх. Бузев. Зам.-кметът Христо Иванов допълни презентацията на арх. Бузев, като каза, че пристанището ще бъде хубав завършек на Аспарухов парк, където ще се търси съчетание на функционалност и изискванията, поставени от бранша. В проекта е залегнала обща инфраструктура, която да развие територията. "Това трябва да е зона и за атракции, Варна заслужава да има такъв обект.", каза Иванов. Арх. Бузев допълни, че проектантския екип е запознат с картите на потъналите кораби и съоръжението не засяга такива територии. По време на заседанието стана ясно още, че броят на лодките е 116. Те са разделени в категории в зависимост от дължината им. Продължителността на проекта е 24 месеца. Срокът за подаване на проектното предложение е 30 септември. Затова днес съветниците трябваше спешно да дадат одобрението си за отпускането на средствата. |
Още по темата: | общо новини по темата: 30 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/5 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 28.09.2017 г.
0
на 27.09.2017 г.
0
на 27.09.2017 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Важна промяна в една от основните автобусни линии във Варна
14:03 / 12.11.2024
Адско задръстване на варненски булевард
18:46 / 12.11.2024
Ето част от плановете за 2025 година на Община Варна
16:29 / 13.11.2024
Готви се увеличение на финансовото бреме за варненци?
14:51 / 13.11.2024
Важен за Варна проект е на финалната права
12:03 / 12.11.2024
Сняг заваля на много места в страната
08:27 / 12.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета