Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Първата агенция за "тайни клиенти" е създадена във Варна
Автор: Екип Varna24.bg 16:43 / 23.02.2016Коментари (0)1681
©
Снимката е илюстративна
Да пазаруваш или да вечеряш в ресторант, като това ти излиза без пари, и дори ти плащат за това. За мнозина това би било мечтаната професия. Оказва се, че тя съществува.
Услугата "таен клиент" или така нареченото "привидно пазаруване" е сравнително нова практика за България.

Посредством този похват работодателите проверяват персонала си, качеството на обслужване и изпълнението на задачите във фирмата. Следи се доколко ефективно служителите комуникират с потенциалния купувач, как реагират на критични ситуации и дори усмихват ли се на клиентите.

Всичко това се проучва от тайните клиенти, а тайното пазаруване се управлява от компании и професионалисти в областта на услугите. Петина Петрова е управител на първата специализирана агенция за инспекции с "тайни" клиенти в България. Фирмата, която Петрова управлява, e със седалище във Варна. Агенцията разполага с база данни от близо 20 000 тайни клиенти и всеки месец извършва между 1000 и 2000 инспекции в над 300 населени места в България.

"Тайните клиенти посещават обектите и се държат абсолютно натурално. Това е и целта, за да може възложителите ни да получат тази информация, която не биха могли да получат при оперативни проверки със собствени служители. Обрисува се за тях картината, която действително техните потребители виждат, когато посетят обектите им", разяснява Петрова.

След визитата тайният клиент попълва въпросник, в който описва всичко, което е видял - от екстериора и интериора до външния вид на персонала и качеството на обслужване. Информацията се обобщава и така фирмата възложител получава обратна връзка. Чрез аналитичните доклади бързо и лесно се откриват слабите места в качеството на обслужване и се проследява представянето на обектите по региони.

В последните 1-2 години услугата доста се търси и доста се предлага. Тайни клиенти поръчват както малки заведения, така и големи компании. Услугата е подходяща както за хотели, заведения, молове и супермаркети, така и за финансови институции, агенции за недвижими имоти, аптеки и бензиностанции. Обект на проверка от тайни клиенти може да бъде всяка търговска сфера, в която има директен контакт с потребители. Почти всеки може да стане таен клиент, като външният вид в никакъв случай не е определящ. Основните изисквания са желание за работа, добра грамотност и добра наблюдателност.

Тайният клиент има и сериозни задължения - да отразява обективно резултатите от проверките, като носи отговорност за верността на предоставената от него информация. А маниаците на тема шопинг рядко стават добри тайни клиенти, показва опитът на Петрова. Тайни клиенти са както млади хора, така и пенсионери. Трудно може да се каже представителите на кой пол се справят по-добре с работата.

Работата си има преимущества. Тайният клиент може да ползва безплатно обяд или вечеря в ресторант, може да колата си с гориво, да прави безплатни покупки в супермаркети и търговски вериги, магазини за дрехи и други, като за своята работа получава заплащане, което зависи от сложността на проекта и броя посетени обекти.

За да не бъде разпознат, един таен клиент никога не се праща повторно да проучва една и съща фирма. Повечето фирми информират персонала за посещението на таен клиент, но го правят след инспекцията и то не веднага. Половината от служителите у нас, които работят лице в лице с клиенти, са любезни и се усмихват, показват наблюденията на Петина Петрова, която преди да стане управител на фирмата е преминала през всичките й нова, включително и изпълняване на мисии като таен клиент.

Споделя още, че обслужването в страната като цяло е на средното ниво. Има какво да се желае, но положителното е, че при регулярните проучвания от типа "таен клиент", резултатите в една компания стават все по-добри. Това винаги държи персонала в напрежение и помага за общото повишаване на качеството на обслужване в обектите на компанията.

Източник: Дарик









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
51-ото Народно събрание
Грипна епидемия обхвана страната
Катастрофи в България
Коледно-новогодишни празници 2024/2025
Бюджет 2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: