Булевард "Левски" ще бъде пуснат в пълния му обем до дни, въпреки, че до официалното въвеждане на новото грандиозно пътно съоръжение в експлоатация ще има временна организация на движението. Това стана ясно на пресконференция в Община Варна, в която участваха зам.-кмета Христо Иванов, главният архитект Виктор Бузев и проектантският екип на булеварда, предаде репортер на Varna24.bg.
За пореден път бе подчертано, че новото пътно съоръжение на две нива ще разтовари трафика в града и ще преодолее доста проблеми, натрупвани с години във Варна като честите наводнения при дъжд и много други.
Според арх. Виктор Бузев варненци трябва да привикнат с новите правила на движение на две нива, като се спазва толерантност между пешеходци, колоездачи и шофьори. Главният архитект каза още, че е обсъждан варианта в бъдеще булеварда да направи връзка с Аспарухов мост на Топлата вода под Максуда.
"Напрежение, стрес и неудобство ще има, докато се научим да спазваме правилата и маркировката", каза още Виктор Бузев.
Христо Иванов от своя страна заяви, че критиките, отправени от Камара на архитектите дни преди пускането на булеварда, са неоснователни и тенденциозни, а по всяка една точка от тях е имало до момента предоставена подробна информация от страна на Община Варна.
Днес в столицата Камара на архитектите на свое заседание постави следните проблеми, касаещи новия варненски булевард:
"Проблем 1: Раздут бюджет и излишни количества работа за сметка на данъкоплатеца. Преработката на обекта на две нива го оскъпи многократно със съмнителен ефект за трафика и лош ефект за градската среда."
"Проблем 2: Никаква мисъл за пешеходците! Градската магистрала е отживелица и разрязва града на отделни изолирани части. Високата скорост ще е източник на шум и опасност за движение. "
"Проблем 3: Лошо изпълнение. Чупки в кривите на движение и неестествена смяна на траекторията на автомобилите, което е опасно. Истинското кръгово е…кръгло! Не елипсовидно, ябълковидно или крушовидно."
"Проблем 4: Преоразмерени конструкции и преразход на материали, платени от бюджета. Щрихованите зони са извън платното и са бетонирани безсмислено."
"Проблем 5: Бетонирани "зелени острови“, платени от бюджета, които не могат да бъдат озеленени."
По този повод арх. Бузев обясни, че на заседанието на камарата е станало ясно, че информацията, която е предоставена на членовете й е била неточна и критиките са оттеглени.
По всеки един от тези проблеми беше дадено логично обяснение от страна на главния архитект, зам.-кметът и проектантите на булеварда.
Важна информация за новия бул. "Левски" може да получите от прикаченото видео!