© Impact Press Group | Спешна проверка на Агенция "Пътна инфраструктура" установи, че дупката на път III-2008 край варненското село Езерово не е основна причина за тежката катастрофа, при която загинаха две жени на 8 януари.Анализът на експертите от ОПУ-Варна и централната администрация след направените огледи на място доказали, че "технико-експлоатационните характеристики на пътния участък не могат да бъдат категорично квалифицирани като основна причина за възникването на пътно-транспортното произшествие", съобщиха от АПИ.
Направените замервания на мястото на инцидента показали, че има достатъчна широчина в дясната лента за движение, по която безпрепятствено да премине лек автомобил, разминавайки се с автобус без дупката на платното да оказва влияние на движението, уточняват от агенцията.
Две жени загинаха при катастрофата, станала при челен удар между лек автомобил "Опел Тигра" и автобус. По първоначална информация шофьорката на колата се е опитала да избегне дупка на пътя. Тя завива рязко, колата поднася и навлиза в насрещното платно. Жената загива на място, една от спътничките й умира малко по-късно във варненската болница "Света Анна", а третата жена в колата е приета в ортопедията, без опасност за живота.
В съобщението на пътната агенция пише още, че през февруари, март, април и май 2012 г. на различни участъци от път III-2008 са били кърпени със студена асфалтова смес. През декември също било кърпено по пътя. Влошаването на метеорологичните условия обаче попречило работата да се свърши докрай.
В периода 19-22 декември 2012 г., когато в област Варна е имало обилни снеговалежи и снегонавявания, път III-2008 I-2 (гр. Девня - гр. Варна) кв. Повеляново - Езерово - Варна е бил използван като обход на затворения за движение участък от АМ "Хемус". Натоварването на пътя от пренасочения тежък автомобилен трафик от автомагистралата е допринесло за допълнително разрушаване на пътната настилка, посочиха от АПИ. На 3 януари 2013 г. на пътноподдържащата фирма е възложено да продължи изкърпването на пътния участък.
Ремонтните дейности се изпълняват от дружеството, което отговаря за поддържането на републиканската пътна мрежа на територията на област Варна - ДЗЗД "Североизток груп". Още през миналата година е предвидена рехабилитация на пътя да бъде извършена през 2013 г. Строително-монтажните работи ще започнат през пролетта, отбелязват още АПИ.
По случая с катастрофата Окръжната прокуратура е образувала две досъдебни производства за причиняване на смърт по непредпазливост срещу неизвестен извършител. Разследващи от дознанието коментират, че загиналите жени в опела не са жертва само на дупка на пътя. Според тях катастрофата е станала заради несъобразяване с пътните условия - хлъзгав път и намалена видимост в утрото. Водачката на опела не е съобразила и скоростта на колата и се е движила бързо на острия завой. Странно е, че се е движила по обичаен маршрут, а не е знаела за дупката на пътя, пише в. "24 часа". Неясно и защо не е видяла движещия се насреща автобус, който е бил с включени фарове. Вещите лица ще изчисляват с каква скорост се е движил рейсът.
Роднини на загиналите при тежката катастрофа обмислят да съдят агенция "Пътна инфраструктура" за трагедията. Това са споделили те с ръководството на варненската болница "Св. Анна". Двете жертви на катастрофата са били санитарки в здравното заведение. Третата жена в колата - Керка Петрова, е оперирана от колегите си в клиниката по ортопедия, където работи също като санитарка. Тя е с травма на главата и с тежко счупване на бедрото. Разходите за пирона за операцията на санитарката ще бъдат поети от болницата. Ръководството отпуска и по 1000 лв. помощ на роднините на загиналите.
Болницата обяви Ден на траур в четвъртък, в който ще бъде почетена паметта на загиналите си служителки. 54-годишната Радка Станчева беше погребана в сряда. Тя е шофирала колата по крайезерния път. В четвъртък от 12 ч. е погребението на Росица Койчева, на 58 г. Тя издъхна от черепно-мозъчна травма часове след инцидента. Близките изпращат двете на гробищата в родното им място Белослав. |