Експерти на Регионалния инспекторат по образованието във Варна представиха причините, довели до необходимостта от новия Закон за предучилищното и училищно образование, предаде "Фокус".
Началникът на инспектората във Варна Венцеслава Генова уточни, че към момента родителите и учениците са по-скоро пасивни, отколкото активни спрямо училищния процес. Сред причините, довели до налагане на новия закон стои най-вече необходимостта от хармонизиране на образованието и системата с европейските измерения в духа на Делор.
Във връзка с това е и основната цел, залегнала в парадигмата на новият закон. "Основната цел на образованието в нашия информационен век и в обществото на знанието трябва да бъде развитието на уменията за работа с постоянно променящата се информация и усвояване на методите за учене на ключови компетентности и нагласи за учене през целия живот", уточни Генова.
Тази цел трябва да бъде реализирана, след като в парадигмата залегнат още няколко основни неща, като необходимостта да се преодоляват сериозните взаимосвързани кризи, които преживява българското училище. Критичната точка на демотивация на всички участващи страни, сред които учители, ученици, родители, администрации и управление, е лошата дисциплина в учебния час, от там следва объркване в усета на учениците за границите на адекватното и неадекватното поведение, което нарушава възможностите за пълноценно обучение, допълни Венцеслава Генова.