Трите града може да се обединят за закупуване на 10 катамарана, които да обслужват пасажерския поток в двата черноморски града и на река Дунав.
"Вече разполагаме с техническа разработка за най-подходящия тип катамарани, които могат да изпълняват подобни плавания", изтъкна Петков. Разработката на НСП-Варна е за катамаран с дължина 20 метра, широчина 7,5 и газене до 1 метър, задвижван с два 6-цилиндрови двигателя.
В разработката е участвало варненско кораборемонтно и корабостроително предприятие. Първоначалните сметки са установили, че за строителството на 10 катамарана ще са нужни около 25-26 млн. лева, като голяма част от тях могат да бъдат осигурени чрез европейско финансиране, убеден е Петков.
През следващата седмица предстоят срещи в София и Варна с отговорните институции, коментира още Петков. Според него, проектът може да претърпи промяна и да се търси финансиране само за три катамарана, които да плават във Варна.
"Линиите във Варна ще бъдат определени на обществено обсъждане. Възможностите са за плавания от Морска гара - Варна до Златни пясъци, до бъдещото рибарско пристанище "Карантината", до пристана в кв. "Аспарухово", на който в момента е кораб "Проф. Ал. Вълканов"", обясни още председателят на НСП-Варна.
8 месеца ще продължи строителството на катамаран от този тип, смята Петков. "През два месеца след приемане на първия кораб ще бъдат предавани и следващите", каза той и във връзка с проведените с корабостроителници разговори.
За реализацията на подобен проект обаче, трябва да се осигури нормативно как да става възлагането на редовни хидробусни линии с разписания, смятат в НСП-Варна.
"Около 90% от варненци приемат идеята. Ще търсим подкрепата на местната власт и министерството на транспорта в лицето на министър Московски", каза Петков.