Рекламата за руския пазар струва 1,8 млн. лв., а за немския 2 млн. лв. „Двата пазара се раздвижиха тази година и благодарение на тях очакваме 5% ръст на туристите в края на сезона", прогнозира Маринов. Естествено браншът щял да разчита и на традиционните групи от Румъния, както и на българите.
За родните почиващи също стартира рекламна кампания на стойност 3,4 млн. лв. В началото на следващия месец ще се отварят офертите по обществената поръчка, за това кой ще я изготвя. Идеята е българите да бъдат провокирани да изкарат летните си отпуски в родните курорти, вместо да пътуват зад граница."За да се привлекат платежоспособни туристи е необходимо да се предложи по-разнообразен продукт - SPA, балнеология, голфигрища и екскурзии, който да се съчетава с масовия тъуризъм", коментира зам.-министърът. Две нови мерки по оперативна програма „Човешки ресурси" ще бъдат отворени в помощ на туризма, съобщи още Маринов. Те ще бъдат насочени към обучение на кадри в бранша.
Междувременно търговският директор на холдинга стопанисващ почивния комплекс в Св. Константин Илко Запрянов посочи, че набирането на квалифицирани кадри за туризма вече не е чак такъв проблем. Заради кризата хората масово са подавали молби за работа в бранша. „Благодарение на избора, който имаме, можем да вземаме добри кадрови решения", посочи Запрянов. „Когато имаме свободна позиция, само за няколко часа набираме огромен брой кандидати", даде пример той.
Източник: в. "Позвънете"