© Varna24.bg | | Рекламни клипове на родния туризъм тръгват по телевизиите „Дискавъри", „Евронюз" и „Евроспорт". Това съобщи ресорният зам.-министър Иво Маринов във Варна на официалното откриване на летния туристически сезон, чийто домакин бе Св. Константин. Рекламната кампания на България като туристическа дестинация по паневропейските телевизии се финансира по оперативна програма „Регионално развитие". Клиповете трябва да се завъртят през следващия месец. „Рекламата е насочена най-вече към руския и германския пазар", посочи Маринов. Той уточни, че освен клиповете, в големи градове на двете държави ще бъдат поставени билбордове, както и ще вървят публикации в печатни медии.Рекламата за руския пазар струва 1,8 млн. лв., а за немския 2 млн. лв. „Двата пазара се раздвижиха тази година и благодарение на тях очакваме 5% ръст на туристите в края на сезона", прогнозира Маринов. Естествено браншът щял да разчита и на традиционните групи от Румъния, както и на българите.
За родните почиващи също стартира рекламна кампания на стойност 3,4 млн. лв. В началото на следващия месец ще се отварят офертите по обществената поръчка, за това кой ще я изготвя. Идеята е българите да бъдат провокирани да изкарат летните си отпуски в родните курорти, вместо да пътуват зад граница."За да се привлекат платежоспособни туристи е необходимо да се предложи по-разнообразен продукт - SPA, балнеология, голфигрища и екскурзии, който да се съчетава с масовия тъуризъм", коментира зам.-министърът. Две нови мерки по оперативна програма „Човешки ресурси" ще бъдат отворени в помощ на туризма, съобщи още Маринов. Те ще бъдат насочени към обучение на кадри в бранша.
Междувременно търговският директор на холдинга стопанисващ почивния комплекс в Св. Константин Илко Запрянов посочи, че набирането на квалифицирани кадри за туризма вече не е чак такъв проблем. Заради кризата хората масово са подавали молби за работа в бранша. „Благодарение на избора, който имаме, можем да вземаме добри кадрови решения", посочи Запрянов. „Когато имаме свободна позиция, само за няколко часа набираме огромен брой кандидати", даде пример той.
Източник: в. "Позвънете" |